Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nitel Araştırma Yöntemleri | GIT 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belirli bir konuda araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Bir araştırmayı planlar. | Tartışma, | |
3 | Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler | |
2 | Nitel ve Nicel Araştırmanın Temel Özellikleri | 4 numaralı kaynaktan "Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması” (28-47) başlıklı bölüm okunur. |
3 | Nitel Araştırmanın Planlanması | 4 numaralı kaynaktan “Nitel Araştırmanın Temel Özellikleri” (18-28) başlıklı bölüm okunur. |
4 | Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri: Görüşme | 4 numaralı kaynaktan “Görüşme” (91-112) başlıklı bölüm okunur ve görüşme soruları hazırlanır. |
5 | Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri: Gözlem | 4 numaralı kaynaktan “Gözlem” (123-133) başlıklı bölüm okunur ve örnekler tartışılır. |
6 | Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri: Doküman Analizi | 4 numaralı kaynaktan “Doküman Analizi” (139-146) başlıklı bölüm okunur ve örnek çalışma yapılır. |
7 | Nitel Araştırmada Güvenirlik ve Geçerlik | |
8 | Nitel Araştırmada Literatür Taraması | |
9 | Nitel Araştırmada Kaynak Kullanımı | |
10 | Nitel Araştırmada Veri Analizi ve Sonuçların Kullanılması | 4 numaralı kaynaktan “Nitel Araştırmada Veri Analizi” (155-177) başlıklı bölüm okunur. |
11 | Bilimsel Kurallara Uygun Rapor Yazabilme | Rapor örnekleri verilir ve örnekler üzerinden eleştiri yapılır. |
12 | Bilimsel Kurallara Uygun Rapor Yazabilme | Rapor örnekleri verilir ve örnekler üzerinden eleştiri yapılır. |
13 | Bilimsel Kurallara Uygun Rapor Yazabilme | Rapor örnekleri verilir ve örnekler üzerinden eleştiri yapılır. |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. İstanbul: Nobel Yayınları, 2009.
Barzun, J.,Graff, F.H. Modern Araştırmacı. Çev. Fatoş Dilber. İstanbul: Tübitak Yayınları, 1997. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. | ||||||||
2 | Bir araştırmayı planlar. | ||||||||
3 | Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. | ||||||||
4 | Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. | ||||||||
5 | Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |