Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Fotoğraf ve Tasarım | GIT 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUZAN ORHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fotoğrafın sanat ve iletişim alanındaki kullanımı, 1960’lı yıllarda başlayan çağdaş sanat pratikleri çerçevesinde yeniden şekillenmiş ve postestetik bir görünüme bürünmüştür. Piyasa, sanat kurumları, dijital tabanlı sanat uygulamaları, sanatçı ve sanat eseri gibi gerçeklikler çağdaş sanatı ve çağdaş fotoğrafı belirlerken, bu belirlemenin tasarım alanına yansımaları çeşitlilik göstermiştir. |
Dersin İçeriği |
Derste, fotoğrafın minimalist, kavramsal, postmodern, güncel ve diğer çağdaş stillerinin tasarımda nasıl kullanıldığı örnekler üzerinden tartışılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş sanatı geleneksel sanatla karşılaştırarak değerlendirebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Çağdaş sanat hakkındaki son tartışmalardan haberdardır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Çağdaş fotoğrafı geleneksel fotoğrafla karşılaştırarak ele alır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Çağdaş fotoğraf tasarım ilişkisine hakimdir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Çağdaş tasarım ve çağdaş fotoğraf konularına hakimdir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Post-sanat ve Post-estetik kavramları bağlamında çağdaş sanat tartışmaları (Duchamp, Danto, Kuspit) | Sanatın Sonu okuma, (Donald Kuspit) |
2 | Çağdaş sanat tartışmaları | Arthur C.Danto okuma |
3 | Çağdaş fotoğraf nedir? (Sontag, Barthes) | Sontag, Barthes okuma |
4 | Çağdaş fotoğraf uygulamaları örneklerinin incelenmesi. | Çağdaş fotoğrafçıların projeleri incelenecek. |
5 | Çağdaş fotoğraf uygulamaları örneklerinin incelenmesi | Çağdaş fotoğrafçıların projeleri incelenecek |
6 | Değerlendirme | Konu tekrarı |
7 | Çağdaş fotoğraf ve tasarım ilişkisi | Çağdaş fotoğrafçıların projeleri incelenecek |
8 | Minimalist fotoğraf ve tasarım | Minimalist sanat hakkında okuma yapılması |
9 | Kavramsal fotoğraf ve tasarım (Jeff Wall) | Jeff Wall'un çalışmalarının incelenmesi |
10 | Postmodern fotoğraf ve tasarım (Cindy Sherman) | Cindy Sherman'ın projelerinin incelenmesi |
11 | Çağdaş belgesel ve savaş fotoğrafı ve tasarıma yansımaları | Çağdaş belgesel ve savaş fotoğrafı örneklerini inceleme |
12 | Yeni medya sanatı, fotoğraf ve tasarım | Yeni medya ve yeni medya sanatı hakkında okuma. (Lew Manovich) |
13 | Çağdaş sokak fotoğrafı ve tasarım ilişkisi (Bruce Gilden örneği) | Sokak fotoğrafçılığı ve Bruce Gilden hakkında okunacak |
14 | Yarıyıl sonu değerlendirme | Bütün konuların tekrar edilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Arthur C. Danto, Sanatın Sonundan Sonra, Çeviri: Zeynep Demirsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2010 Donald Kuspit, Sanatın Sonu, Metis Yayınları, Çeviri: Yasemin Tezgiden, İstanbul 2014 Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Çeviri: Reha Akçakaya, AltıKırkbeş Yayınları, İstanbul 1993 Roland Barthes, Camera Lucida, Çeviri: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul 2011 Sanat Dünyamız, Üç Aylık Kültür Sanat Dergisi, Dosya: Fotoğraf Nerede Biter, Yaz 2002, Sayı 84, YKY Ahu Antmen, 20 Yüzyıl Batı sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul 2008 Quentin Bajac, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri:Marşo Franco, YKY, İstanbul 2011 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
7 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | Feminist sanat tarihine bir bakış: “Kadınlar, Sanat ve İktidar” | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çağdaş sanatı geleneksel sanatla karşılaştırarak değerlendirebilir. | ||||||||
2 | Çağdaş sanat hakkındaki son tartışmalardan haberdardır. | ||||||||
3 | Çağdaş fotoğrafı geleneksel fotoğrafla karşılaştırarak ele alır | ||||||||
4 | Çağdaş fotoğraf tasarım ilişkisine hakimdir. | ||||||||
5 | Çağdaş tasarım ve çağdaş fotoğraf konularına hakimdir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |