Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitimde Matematik Öğretimi OEO 305 5 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Problem türlerini ve problem çözmede kullanılabilecek stratejileri açıklar
2 Matematiğin değerlendirilmesinde kullanılabilecek yöntem ve araçları bilir
3 Sayı öncesi matematik becerilerini ve önemini tanımlar
4 Sayı hissi ve sayma kavramlarını tanımlar, temel matemeatik becerileriyle ilişkilerini açıklar
5 Basamak değeri kavramının nasıl öğretilmesi gerektiğini tartışır
6 Dört işlem becerilerinden toplama ve çıkarma işlemlerinin nasıl öğretilmesi gerektiğini tartışır
7 Temel işlemlerde akıcılığın geliştirilmesi için kullanılabilecek yöntem ve teknikleri açıklar
8 Problem türlerini ve problem çözmede kullanılabilecek stratejileri açıklar
9 Matematik becerilerinin öğretiminde doğrudan öğretim yönteminin kullanımını tartışır/açıklar
10 Matematik becerilerinin öğretiminde etkileşim ünitelerinin kullanımını tartışır/açıklar
11 Matematik becerilerinin öğretiminde doğal öğretim yöntemlerinin kullanımını tartışır/açıklar
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır.
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Problem türlerini ve problem çözmede kullanılabilecek stratejileri açıklar 5 5 5
2 Matematiğin değerlendirilmesinde kullanılabilecek yöntem ve araçları bilir 5 5 5
3 Sayı öncesi matematik becerilerini ve önemini tanımlar 5 5 5
4 Sayı hissi ve sayma kavramlarını tanımlar, temel matemeatik becerileriyle ilişkilerini açıklar 5 5 5
5 Basamak değeri kavramının nasıl öğretilmesi gerektiğini tartışır 5 5 5
6 Dört işlem becerilerinden toplama ve çıkarma işlemlerinin nasıl öğretilmesi gerektiğini tartışır 5 5 5
7 Temel işlemlerde akıcılığın geliştirilmesi için kullanılabilecek yöntem ve teknikleri açıklar 5 5 5
8 Problem türlerini ve problem çözmede kullanılabilecek stratejileri açıklar 5 5
9 Matematik becerilerinin öğretiminde doğrudan öğretim yönteminin kullanımını tartışır/açıklar 5 5 5 5 5
10 Matematik becerilerinin öğretiminde etkileşim ünitelerinin kullanımını tartışır/açıklar 5 5 5 5 5 5
11 Matematik becerilerinin öğretiminde doğal öğretim yöntemlerinin kullanımını tartışır/açıklar 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 10 10
Final 1 6 6
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 6 6
Final 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Toplam İş Yükü 247
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,88
Dersin AKTS Kredisi 4