Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | OEO 305 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Problem türlerini ve problem çözmede kullanılabilecek stratejileri açıklar | ||
2 | Matematiğin değerlendirilmesinde kullanılabilecek yöntem ve araçları bilir | ||
3 | Sayı öncesi matematik becerilerini ve önemini tanımlar | ||
4 | Sayı hissi ve sayma kavramlarını tanımlar, temel matemeatik becerileriyle ilişkilerini açıklar | ||
5 | Basamak değeri kavramının nasıl öğretilmesi gerektiğini tartışır | ||
6 | Dört işlem becerilerinden toplama ve çıkarma işlemlerinin nasıl öğretilmesi gerektiğini tartışır | ||
7 | Temel işlemlerde akıcılığın geliştirilmesi için kullanılabilecek yöntem ve teknikleri açıklar | ||
8 | Problem türlerini ve problem çözmede kullanılabilecek stratejileri açıklar | ||
9 | Matematik becerilerinin öğretiminde doğrudan öğretim yönteminin kullanımını tartışır/açıklar | ||
10 | Matematik becerilerinin öğretiminde etkileşim ünitelerinin kullanımını tartışır/açıklar | ||
11 | Matematik becerilerinin öğretiminde doğal öğretim yöntemlerinin kullanımını tartışır/açıklar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | ||||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | ||||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | ||||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Problem türlerini ve problem çözmede kullanılabilecek stratejileri açıklar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
2 | Matematiğin değerlendirilmesinde kullanılabilecek yöntem ve araçları bilir | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
3 | Sayı öncesi matematik becerilerini ve önemini tanımlar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
4 | Sayı hissi ve sayma kavramlarını tanımlar, temel matemeatik becerileriyle ilişkilerini açıklar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
5 | Basamak değeri kavramının nasıl öğretilmesi gerektiğini tartışır | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
6 | Dört işlem becerilerinden toplama ve çıkarma işlemlerinin nasıl öğretilmesi gerektiğini tartışır | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
7 | Temel işlemlerde akıcılığın geliştirilmesi için kullanılabilecek yöntem ve teknikleri açıklar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
8 | Problem türlerini ve problem çözmede kullanılabilecek stratejileri açıklar | 5 | 5 | |||||||||||||
9 | Matematik becerilerinin öğretiminde doğrudan öğretim yönteminin kullanımını tartışır/açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
10 | Matematik becerilerinin öğretiminde etkileşim ünitelerinin kullanımını tartışır/açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
11 | Matematik becerilerinin öğretiminde doğal öğretim yöntemlerinin kullanımını tartışır/açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 247 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |