Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Müdahale Programları | OEO 005 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Erken Çocuklukta Özel Eğitim Özel Eğitim |
Önerilen Seçmeli Dersler | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Feyza KESKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere erken eğitim, erken eğitim hizmetleri ve erken eğitim programları uygulama çeşitleri ile ülkemizde ve dünya ölçeğinde uygulanan erken eğitim programları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Erken eğitim ve erken eğitim programlarının yapısının tanımlanması, erken eğitim programlarının tanıtılması ve programlarda yer alan becerilerin öğretimi ile ilgili bilgi sunulması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken müdahale programlarının amaçlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Küçük Adımlar ve Portage Programları hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Head Start Programı hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Montessori Programı hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Bank Street Programı hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | High Scope Programı hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Reggio Emilia Programı hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken Çocukluk ve Erken Çocukluk Özel Eğitimi | Ders notları-ilgili slaytlar |
2 | Erken Çocukluk Eğitiminde Temel Kuram ve Yaklaşımlar | Ders notları-ilgili slaytlar |
3 | Erken Özel Eğitim Sunma Çeşitleri | Ders notları-ilgili slaytlar |
4 | Head Start Programı | Ders notları-ilgili slaytlar |
5 | Bank Street Programı | Ders notları-ilgili slaytlar |
6 | Kamii Devries İnşaacı/Yapılandırmacı Eğitim Modeli | Ders notları-ilgili slaytlar |
7 | Arasınav | |
8 | Montessori Yaklaşımı | Ders notları-ilgili slaytlar |
9 | Reggio Emilia Yaklaşımı | Ders notları-ilgili slaytlar |
10 | High Scope Yaklaşımı | Ders notları-ilgili slaytlar |
11 | Proje Yaklaşımı | Ders notları-ilgili slaytlar |
12 | Portage Programı | Ders notları-ilgili slaytlar |
13 | Küçük Adımlar Programı | Ders notları-ilgili slaytlar |
14 | Dönem sonu sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Birkan, B. (2002) Küçük Adımlar Kursu´nun Gelişim Geriliği Olan Çocuğa Sahip Annelerin Küçük Adımlar´ı uygulama becerileri kazanmalarına etkisi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Diken, İ. H. (2010). Erken Çocukluk Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Johnson, J. ve Straka, E. (2002). Assessment, Evaluation, and Programming System for Infants and Children, Baltimore, Maryland: Brookes Publishing. |
Ders Kaynakları | Pieterse, M. ve Robin, T. (1996) Küçük Adımlar Gelişimsel Geriliği Olan Çocuklara Yönelik Erken Eğitim Programı. İngilizceden çeviren: Gönül Kırcaali-İftar (Ed.), İstanbul: Zhinsel Engellilere Destek Derneği. Boyd, R.d. ve Bluma, S. M. (1977) Portage Parent Program, Copyright Cooperative Education Service Agency 12. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken müdahale programlarının amaçlarını açıklar. | |||||||||||||||
2 | Küçük Adımlar ve Portage Programları hakkında bilgi verir. | |||||||||||||||
3 | Head Start Programı hakkında bilgi verir. | |||||||||||||||
4 | Montessori Programı hakkında bilgi verir. | |||||||||||||||
5 | Bank Street Programı hakkında bilgi verir. | |||||||||||||||
6 | High Scope Programı hakkında bilgi verir. | |||||||||||||||
7 | Reggio Emilia Programı hakkında bilgi verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|