Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı OEO 403 7 1 + 2 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Özel eğitimde teknoloji destekli öğretim

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Özel eğitimde teknoloji, ortam, metaryal kavramlarını tanımlayabilme,özel gereksinimli çocuklar için materyal seçimi yaparken dikkat edilmesi gereken durumları belirleyebilme, materyal tasarlama ilkelerini göz önünde bulundurarak öğretmen yapımı araçlar yapma becerilerini geliştirme

Dersin İçeriği

Materyal, araç-gereç, teknoloji terimleri, özel eğitim ortamlarında var olan araçlar, araç seçiminde dikkat edilecek durumlar, özel eğitim alanında geliştirilen düşük ve yüksek teknolojilerin incelenmesi, materyal tasarım ilkeleri, öğretmen yapımı araçlar geliştirme,

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Özel eğitim teknolojilerine ilişkin terimlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Materyal seçiminde dikkat edilmesi gereken durumları belirtir Anlatım, Tartışma,
3 Özel ortamlarında var olan materyalleri inceleyip eleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
4 Materyal tasarım ilkelerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
5 Yetersizlik türlerinin her birine ilişkin materyal geliştirir Tartışma, Gözlem,
6 Arkadaşlarının geliştirdiği materyalleri inceler ve eleştirir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Bir yetersizlik türü için bir çoklu ortam senaryosu yazar Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1] İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır.
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Özel eğitim teknolojilerine ilişkin terimlerini açıklar.
2 Materyal seçiminde dikkat edilmesi gereken durumları belirtir
3 Özel ortamlarında var olan materyalleri inceleyip eleştirir.
4 Materyal tasarım ilkelerini açıklar
5 Yetersizlik türlerinin her birine ilişkin materyal geliştirir
6 Arkadaşlarının geliştirdiği materyalleri inceler ve eleştirir
7 Bir yetersizlik türü için bir çoklu ortam senaryosu yazar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 20
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 15 15
Proje / Tasarım 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 64
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,56
Dersin AKTS Kredisi 3