Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi OEO 304 6 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

Özel Eğitimde Okuma ve Yazma Öğretimi

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. DAMLA ALTIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Damla ALTIN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının özel eğitim alan öğrencilere Türkçe'yi öğretirken sahip olması gereken temel yeterlikleri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Kelime hazinesini geliştirme, dilbilgisi öğretimi, yazma süreci, yazılı ve sözlü metin türleri, yazılı ve sözlü ifade becerilerini destekleme, okuma becerileri ve stratejileri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkçe öğretiminin önemini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sözlü ve yazılı anlatım türlerinin öğretimini açıklar. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma,
3 Türkçe'deki temel dilbilgisi kurallarının öğretim sürecini uygular. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem,
4 Türkçe'yi anlama ve kullanmayı destekleme becerilerini kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim elemanı tarafından sunulan notlar

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır.
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Türkçe öğretiminin önemini tartışır.
2 Sözlü ve yazılı anlatım türlerinin öğretimini açıklar.
3 Türkçe'deki temel dilbilgisi kurallarının öğretim sürecini uygular.
4 Türkçe'yi anlama ve kullanmayı destekleme becerilerini kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 30
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4