Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sınıf Yönetimi OEO 311 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Eğitim Bilimine Giriş

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Gözde SEZEN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Sınıf içinde zaman yönetimini uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Uzaktan eğitim ders notları, Doç. Dr. Mustafa Bayrakcı

Ders Kaynakları

Sarpkaya, Ruhi (Ed.) (2012) Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık

Kaya, Zeki (2006) Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık
Küçükahmet, Leyla (2006) Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık
Şişman, Mehmet (2006) Sınıf Yönetimi Teori ve Uygulama, Ankara: Pegem A Yayıncılık
Erdem, Münire (2005) Sınıf Yönetimi, İstanbul: Epsilon Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır.
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar
2 Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır
3 Sınıf içinde zaman yönetimini uygular
4 Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar
5 İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar
6 Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)