Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce I | HEM 207 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLA DİKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYLA DİKMEN, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mesleğe atıldıklarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri kazanma. |
Dersin İçeriği | Tıbbi terminolijiye giriş, Hücre, Dokular ve Organlar, Hastalıklar, Kardiyovasküler Sistemi, Solunum sistemi, Sindirim sistemi, Üriner sistemi, Üreme sistemi, Endokrinoloji sistemi, Duyu sistemi, İskelet sistemi, Kaslar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan her öğrenci alanında yeterli olacak düzeyde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur | ||
2 | İngilizceye temel giriş konuları, Medikal deyimler, Hastane diyaloglarına yeterli olacak düzeyde bilgiye sahip olur. | ||
3 | Temel İngilizce bilgisini tekrar ederek ve temel çeviri tekniklerini kullanarak dalı ile ilgili basitten karmaşık cümleye doğru tercüme becerisini geliştirebilme becerisi kazanırlar. | ||
4 | Hastane ortamında Yetişkin sağlığı değerlendirme rehberi hazırlama konusunda bilgi sahibi olurlar | ||
5 | Tüm sistemlerin gözden geçirilmesi ile alan bilgisinin tekrar etme fırsatı yakalamış olurlar. | ||
6 | Hastalıklar ve mesleği ile ilgili bilgileri anlayacak kelime dağarcığına sahip olur. | ||
7 | Tıpta kullanılan teknik terimleri anlamaya başlar | ||
8 | Orta seviyedeki tıbbi yayınları okuyup tanımlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi terminolijiye giriş (listening, speaking) | |
2 | Hücre, Dokular ve Organlar (listening, speaking) | |
3 | Hastalıklar (listening, speaking) | |
4 | Kardiyovasküler Sistemi (listening, speaking) | |
5 | Solunum sistemi (listening, speaking) | |
6 | Sindirim sistemi (listening, speaking) | |
7 | Ara sınavı | |
8 | Üriner sistemi (listening, speaking) | |
9 | Üreme sistemi (listening, speaking) | |
10 | Endokrinoloji sistemi (listening, speaking) | |
11 | Duyu sistemi (listening, speaking) | |
12 | İskelet sistemi (listening, speaking) | |
13 | Kaslar (listening, speaking) | |
14 | final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Medical Terminology 7th Ed, Barbara Janson Cohen Oxford Dictionary |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan her öğrenci alanında yeterli olacak düzeyde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur | |||||||||
2 | İngilizceye temel giriş konuları, Medikal deyimler, Hastane diyaloglarına yeterli olacak düzeyde bilgiye sahip olur. | |||||||||
3 | Temel İngilizce bilgisini tekrar ederek ve temel çeviri tekniklerini kullanarak dalı ile ilgili basitten karmaşık cümleye doğru tercüme becerisini geliştirebilme becerisi kazanırlar. | |||||||||
4 | Hastane ortamında Yetişkin sağlığı değerlendirme rehberi hazırlama konusunda bilgi sahibi olurlar | |||||||||
5 | Tüm sistemlerin gözden geçirilmesi ile alan bilgisinin tekrar etme fırsatı yakalamış olurlar. | |||||||||
6 | Hastalıklar ve mesleği ile ilgili bilgileri anlayacak kelime dağarcığına sahip olur. | |||||||||
7 | Tıpta kullanılan teknik terimleri anlamaya başlar | |||||||||
8 | Orta seviyedeki tıbbi yayınları okuyup tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |