Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Onkoloji Hemşireliğinde Semptom Yönetimi | HEM 216 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Onkolojide sık rastlanan semptomlar ve bu semptomların yönetiminde hemşirenin rolü. |
Dersin İçeriği | Bu ders, onkoloji hemşireliğinde semptom yönetiminde etkili hemşirelik girişimleri hakkında teorik bilgi ve uygulama becerilerinin kazanılmasını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kanserli hastalarda en sık görülen semptomları öğrenir, kanıta dayalı hemşirelik bakımını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanserde ağrı ve hemşirelik yönetimi | |
2 | Kanserde enfeksiyon ve hemşirelik yönetimi | |
3 | Kanserde kanama ve hemşirelik yönetimi | |
4 | Kanserde yorgunluk ve yönetimi | |
5 | Kanserde anemi ve hemşirelik yönetimi | |
6 | Kanserde nöropati ve hemşirelik yönetimi | |
7 | Kanserde oral mukozit ve hemşirelik yönetimi | |
8 | Kanserde cilt reaksiyonları ve hemşirelik yönetimi | |
9 | Kanserde tat ve koku almada değişim ve hemşirelik yönetimi | |
10 | Kanserde bulantı kusma ve hemşirelik yönetimi | |
11 | Kanserde diyare ve konstipasyon ve hemşirelik yönetimi | |
12 | Kanserde iştahsızlık, kilo kaybı, kaşeksi ve hemşirelik yönetimi | |
13 | Kanserde alopesi ve hemşirelik yönetimi | |
14 | Dersin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Onkoloji Hemşireliğinde Semptom Yönetimi,Editörler: Gamze Temiz, Nermin Eroğlu, Semiha Akın, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | ||||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | ||||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | ||||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | ||||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | ||||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | ||||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | ||||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kanserli hastalarda en sık görülen semptomları öğrenir, kanıta dayalı hemşirelik bakımını uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|