Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kronik Hastalıklar ve Rehabilitasyon Hemşireliği | HEM 214 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel kavram ve kuramları, rehabilitasyon gereksinimi ortaya çıkan durumları öğretmek ve hasta bireyin fonksiyonel kapasitesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine yönelik girişimlerin uygulanabilmesi için gerekli olan teorik bilgi ve beceriyi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Rehabilitasyon hemşireliği dersi, yetersizlik, özürlülük ve engelliliğe neden olan durumlarda bireyin fonksiyonel olarak değerlendirilmesi, yaşam kalitesi ve süresinin yükseltilmesine yönelik hemşirelik bakımına ilişkin bilgi ve uygulamaları kapsar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel rehabilitasyon kavram ve ilkelerini tanımlayabilme | ||
2 | Rehabilitasyon sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri bilme ve değerlendirebilme | ||
3 | Kronik hastalıkların rehabilitasyon sürecinde uygun hemşirelik girişimlerini planlama, uygulama ve değerlendirme | ||
4 | Yaşlı bireylerde rehabilitasyon gereksinimi belirleyebilme ve uygun hemşirelik girişimlerini planlama, uygulama ve değerlendirebilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehabilitasyon temel kavram ve kuramları | Literatür Taraması |
2 | Kronik Durum ve Engellilik | Literatür Taraması |
3 | Kronik Hastalık, Engellilik, Uyum ve Baş Etme İle ilgili Çerçeve, Modeller | Literatür Taraması |
4 | İnterdisipliner Rehabilitasyon Ekibi ve Bakım Yerleri | Literatür Taraması |
5 | Ülkemizde ve dünyada rehabilitasyon hemşireliği | Literatür Taraması |
6 | Rehabilitasyon süreci ve hemşirelik bakımı | Literatür Taraması |
7 | Rehabilitasyon Hastalarında Kendi Kendine Bakımı Teşvik Etme | Literatür Taraması |
8 | Rehabilitasyon Sürecinde Hasta ve Ailelerin Eğitimi | Literatür Taraması |
9 | Pulmoner Rehabilitasyon Hemşireliği | Literatür Taraması |
10 | Kardiak Rehabilitasyon Hemşireliği | Literatür Taraması |
11 | Nörolojik Rehabilitasyon Hemşireliği | Literatür Taraması |
12 | Onkolojik Rehabilitasyon Hemşireliği | Literatür Taraması |
13 | Diğer Kronik Hastalıklar ve Rehabilitasyon Hemşireliği | Literatür Taraması |
14 | Gerontolojik Rehabilitasyon Hemşireliği | Literatür Taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel rehabilitasyon kavram ve ilkelerini tanımlayabilme | |||||||||
2 | Rehabilitasyon sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri bilme ve değerlendirebilme | |||||||||
3 | Kronik hastalıkların rehabilitasyon sürecinde uygun hemşirelik girişimlerini planlama, uygulama ve değerlendirme | |||||||||
4 | Yaşlı bireylerde rehabilitasyon gereksinimi belirleyebilme ve uygun hemşirelik girişimlerini planlama, uygulama ve değerlendirebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 49 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |