Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anne Sütü ve Emzirme | SHE 311 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, Dr.Öğr.Üyesi DİLEK MENEKŞE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin anne sütü ve emzirmenin önem bilmesi,anne adayları ve topluma bu konuda eğitim vermesi,özellikli durumlarda anne sütü ve emirme ile ilgili kanıt temellibilgiler doğrultusunda danışmanlık yapması konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bebekte sıvı elektrolit dengesi, Anne sütü ve önemi, Özellikli durumlarda bebek beslenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anne sütü ve emzirmenin önemi ve yararlarını bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Anne sütünün içeriğini, emzirme ve süt sağma tekniklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
3 | Anne sütü ile birlikte tamamlayıcı beslenmeye geçişi tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Meme sorunlarında sık görülen semptomları tanır ve uygun girişimleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Özellikli durumlarda (prematüre, düşük doğum ağırlığı, ikiz,fernilum,tandem vb.) anne sütü ile beslenme sürecine ait kanıt temelli bilgi ve becerisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
6 | Anne sütü ile beslemede karşılaşılan güçlükleri bilir ve uygun girişimleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
7 | Anne sütü ve emzirme hakkında bilgi, uygulama ve teknolojileri takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eşsiz besin anne sütü (önemi, özellikleri ve yararları) | |
2 | Anne sütünün içeriği | |
3 | Tamamlayıcı Beslenme | |
4 | Emzirme ve süt sağma teknikleri | |
5 | Özellikli durumlarda anne sütü ile beslenme (Çoğul bebeklerde anne sütü ve emzirme ) | |
6 | Özellikli durumlarda anne sütü ile beslenme (Prematürelerde anne sütü be emzirme ) | |
7 | Özellikli durumlarda anne sütü ile beslenme (Gebelikte/tandem emzirme) | |
8 | Özellikli durumlarda anne sütü ile beslenme Dil bağı ve emzirme) | |
9 | Anne sütü ve mikrobiyota | |
10 | Meme sorunları ve anne sütü | |
11 | Anne sütü ile beslenmede karşılaşılan sorunlar | |
12 | Gebelere/Annelere anne sütü ve emzirme eğitimi | |
13 | Anne sütü ve emzirmeyle ilgili güncel konular (Covid -19 şüpheli ve tanılı annelerde emzirme vb) | |
14 | Bazı hastalıklarda emzirme (Yarık damak yarık dudak, fenilketonüri, Galaktozemi) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 14-Peksen, s, Tiryaki Ö. Anne sütü ve Emzirme& Anneler sordu biz cevapladık, N. Çınar (Editör), Gece kitapevi, 2019 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anne sütü ve emzirmenin önemi ve yararlarını bilir. | |||||||||
2 | Anne sütünün içeriğini, emzirme ve süt sağma tekniklerini açıklar. | |||||||||
3 | Anne sütü ile birlikte tamamlayıcı beslenmeye geçişi tanımlar | |||||||||
4 | Meme sorunlarında sık görülen semptomları tanır ve uygun girişimleri yapar. | |||||||||
5 | Özellikli durumlarda (prematüre, düşük doğum ağırlığı, ikiz,fernilum,tandem vb.) anne sütü ile beslenme sürecine ait kanıt temelli bilgi ve becerisini geliştirir. | |||||||||
6 | Anne sütü ile beslemede karşılaşılan güçlükleri bilir ve uygun girişimleri yapar. | |||||||||
7 | Anne sütü ve emzirme hakkında bilgi, uygulama ve teknolojileri takip eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |