Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebelikte Eğitim-Öğretim | EBE 409 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | ---- |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | --- |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenciye ,sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi ve hizmetiçi eğitim,etkili sunum teknikleri gibi konularda bilgi ve farkındalık kazandırmayı ve eğitimci rol ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Ebelikte eğitiminin yeri, önemi ve ilkeleri, öğrenme öğretme ile ilgili kavramlar,öğrenme kuramları, e- öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler, oryantasyon eğitimi ve hizmet içi eğitimin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi, yetişkin eğitimi ve sağlık eğitimi konuları yer almaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye'deki ve Dünyadaki ebelik eğitimiyle ilgili gelişmeleri takip eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Ebelik eğitimindeki sorunlara çözüm önerisi sunar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Eğitim teknolojisindeki yenilikleri takip eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Ebenin eğitim öğretim rolünü önemser | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Hasta ve ailesinin eğitimini planlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Girişi ve tanıtımı, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar | |
2 | Ülkemizde ebelik eğitiminin dünü, bugünü ve yarını | |
3 | Dünyada ebelik eğitimi | |
4 | Öğrenme nedir? Eğitimde Öğrenme Kuramları | |
5 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | |
6 | Eğitimde pedegojik ve androgojik yaklaşım | |
7 | Eğitimde iletişim teknikleri | |
8 | Eğitimde etkili sunum teknikleri | |
9 | Ebenin eğitimci rolü, Hizmet içi eğitim | |
10 | Hasta ve yakınlarının eğitimi | |
11 | Sağlık eğitiminde e-öğrenme ve uzaktan eğitim | |
12 | Ebelikte klinik eğitim ve önemi | |
13 | Sağlık Eğitimi | |
14 | Ebelik eğitiminde kullanılan bilişim teknolojileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Güncellenmiş ders notları sabis sistemi üzerinden öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Ders Kaynakları | Aydogan, İ. (2007) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Öğretimde araç-gereç kullanımı. (Ed. Arslan M.) Anı Yayıncılık, Ankara. Saban, A. (2008). Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı ile İlgili Temel Kavramlar. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.; Selvi, K.). Ankara: Anı Yayıncılık. Saylan, N. ve ark (2007) Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara. Sönmez V. ( 2007)Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara. Sözen C. (2003)Hemşirelikte Öğretim, Palme Yayıncılık, Ankara. Hacıalioğlu, N. (2011).Hemşirelikte öğretim :Öğretim ve eğitim Nobel Tıp Kitapevleri Esen,C;Oğuz,G; Şen,M; Tavukçu,E; Uzpak,R; Dursun İ. (2020). Edt.Pektekin,Ç; Akın,S.Sağlık Bilimlerinde Eğitim.İstanbul Tıp Kitapevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yenidoğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek ve normal doğumu kendi sorumluluğunda yaptırabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | ||||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye'deki ve Dünyadaki ebelik eğitimiyle ilgili gelişmeleri takip eder | 0 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
2 | Ebelik eğitimindeki sorunlara çözüm önerisi sunar | 0 | 5 | 5 | 4 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 |
3 | Eğitim teknolojisindeki yenilikleri takip eder | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||
4 | Ebenin eğitim öğretim rolünü önemser | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||
5 | Hasta ve ailesinin eğitimini planlar | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||
6 | Çocuk, yetişkin ve yaşlı eğitimi arasındaki farkları açıklar | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 18 | 2 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |