Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üreme Sağlığı | EBE 226 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, üreme sağlığı kavramının tanımını yapabilmek, önemini ve amacını açıklayabilmek, üreme sağlığının temel öğelerini sayabilmek, üreme haklarını açıklayabilmek, üreme sağlığı kapsamındaki hizmetleri sayabilmek ve üreme sağlığında bütüncül yaklaşıma yönelik gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmadır. |
Dersin İçeriği | Üreme sağlığının önemini açıklar Üreme sağlığı hizmetlerinin tarihsel gelişimini öğrenir Üreme sağlığını etkileyen faktörleri belirler Üreme hakları kavramını tanımlar İnsan hayatının çeşitli evrelerinde üreme sağlığı sorunlarını tanımlar ve çözüm önerileri üretir Dünyada ve Türkiye'de üreme sağlığı sorunlarını tanımlar Üreme sağlığı kapsamında ele alınması önerilen konuları öğrenir Farklı cinsel yönelimi olan bireylerin üreme sağlığı sorunlarını tanımlar ve çözüm önerileri üretir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üreme sağlığının önemini açıklar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
2 | Üreme sağlığı hizmetlerinin tarihsel gelişimini öğrenir Üreme sağlığını etkileyen faktörleri belirler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Üreme hakları kavramını tanımlar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | İnsan hayatının çeşitli evrelerinde üreme sağlığı sorunlarını tanımlar ve çözüm önerileri üretir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Dünyada ve Türkiye'de üreme sağlığı sorunlarını tanımlar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Üreme sağlığı kapsamında ele alınması önerilen konuları öğrenir | Rol Oynama, Anlatım, | |
7 | Farklı cinsel yönelimi olan bireylerin üreme sağlığı sorunlarını tanımlar ve çözüm önerileri üretir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cinsel sağlık ve üreme sağlığının tanımı ve önemi | Literatür taraması |
2 | Cinsel sağlık ve üreme sağlığını etkileyen faktörler | Literatür taraması |
3 | Cinsel sağlık üreme sağlığı hakları | Literatür taraması |
4 | Yaşam dönemlerine göre CS/ÜS sorunları | Literatür taraması |
5 | Cinsiyet ve toplumsal cinsiyetin tanımı ve önemi | Literatür taraması |
6 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar | Literatür taraması |
7 | Cinsiyet ve yasalar ,Üreme hakları | Literatür taraması |
8 | Cinsiyet ve toplumsal cinsiyetin üreme sağlığına etkileri | Literatür taraması |
9 | Cinsel İşlev Bozuklukları | Literatür taraması |
10 | Doğurganlığın Düzenlenmesi ve Güvenli Annelik | Literatür taraması |
11 | Aile planlaması yöntemleri | Literatür taraması |
12 | İnfertilite | Literatür taraması |
13 | Cinsel Eğitim | Literatür taraması |
14 | Konu tekrarı | Literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üreme sağlığının önemini açıklar | |||||||||
2 | Üreme sağlığı hizmetlerinin tarihsel gelişimini öğrenir Üreme sağlığını etkileyen faktörleri belirler | |||||||||
3 | Üreme hakları kavramını tanımlar | |||||||||
4 | İnsan hayatının çeşitli evrelerinde üreme sağlığı sorunlarını tanımlar ve çözüm önerileri üretir | |||||||||
5 | Dünyada ve Türkiye'de üreme sağlığı sorunlarını tanımlar | |||||||||
6 | Üreme sağlığı kapsamında ele alınması önerilen konuları öğrenir | |||||||||
7 | Farklı cinsel yönelimi olan bireylerin üreme sağlığı sorunlarını tanımlar ve çözüm önerileri üretir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |