Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebelikte Biyolojinin Önemi | EBE 224 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İnsan organizması bir bütün olarak ele alınarak özelliklerini öğrenmek. Biyoloji temelli mesleklerin seçiminde biyolojiyi sevmenin etkisininin farkındalığını artırmak ve günümüzde bunun önemini anlatmak amaçlarımız arasında olacaktır |
Dersin İçeriği | İnsan organizması ve özellikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan ile ilgili kavramları,biyolojinin bölümlerini ve evrim hipotezlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Metabolizma,Anabolizma,Katabolizma kavramlarını öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Hücre ile ilgili kavramları öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Canlılarda üreme ile ilgili kavramları öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Biyoloji hakkında genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Ders konuları hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbın dört temel kavramı (İnsan,Çevre,Sağlık,ve Hastalık ) | |
2 | Biyolojinin tanımı; Biyolojinin Dalları, Biyolojinin temel konuları | |
3 | Canlılığın Başlangıcı ve Evrim Hipotez ve Teorileri | |
4 | Canlılarda Metabolizmalar ,Anabolizma, Katabolizma | |
5 | Anabolizma ,Ototrof beslenme,Heterotrof beslenme | |
6 | Katobolizma;Aerobik solunum (Oksijenli solunum,oksidasyon), Anaerobik solunum (Oksijensiz solunum,fermentatif ) | |
7 | Hücreler arası uyarı (Endokrin uyarı,Parakrin uyarı,Sinaptik uyarı,Otokrin uyarı) | |
8 | Hücre Ölümü (Programlı hücre Ölümü,apapitozis,Hasar yoluyla hücre ölümü;Nekroz ) | |
9 | Hücre Bölünmesi | |
10 | Amitoz Bölünme (Amitosis) | |
11 | Mitoz Bölünme (Mitosıs) | |
12 | Mayoz Bölünme (Meiosıs) | |
13 | Canlılarda üreme tipleri (Aseksüel üreme,Seksüel üreme) | |
14 | Canlılarda organ sistemleri ve günümüz teknolojisinde "Biyolojik Tekniğin" ulaştığı bugünkü basamak nedir ve kanıtları nelerdir |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | 1-Temel Mikrobiyoloji ve Parazitoloji ( Ed; Prof.Dr Kaya Kılıçturgay ) 2-Genel Tıp Mikrobiyolojisi ve İnfeksiyon Hastalıkları Bilimi (Prof Dr Ekrem Kadri Unat İstanbul Üni. Tıp Fak yayınları) 3-Tıbbi Biyoloji Ders Kitabı (Prof.Dr Ayşe Başaran) 4-Medical Microbiology 5-Lewinson Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yenidoğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek ve normal doğumu kendi sorumluluğunda yaptırabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan ile ilgili kavramları,biyolojinin bölümlerini ve evrim hipotezlerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Metabolizma,Anabolizma,Katabolizma kavramlarını öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Hücre ile ilgili kavramları öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
4 | Canlılarda üreme ile ilgili kavramları öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||
5 | Biyoloji hakkında genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | 5 | 5 | 5 | ||||||
6 | Ders konuları hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |