Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Adölesan Sağlığı | EBE 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, DR.ÖĞR.ÜYESİ DİLEK MENEKŞE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrenciye adolesan dönemi özelliklerini, sorunlarını ve bakımını öğreterek, ebeveyn ve adolesana rehberlik yapabilecek yeterliliği kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders adolesan dönemine ilişkin normal gelişim özelliklerini, adolesan dönemdeki riskli durumları ve kanıt temelli hemşirelik yaklaşımlarını kapsar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Adolesan dönemi özelliklerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Adolesanların arkadaş ve aile ilişkilerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Adolesan döneminin normal gelişim özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Adolesan sağlığını koruma ve geliştirme becerisi gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Adolesan dönemi sorunlarına yönelik hemşirelik yaklaşımları planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Adolesanlarda riskli davranışlar ve önlenmesi, kanıt temelli hemşirelik yaklaşımları ve danışmanlık hizmetlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | |
7 | Adolesan sağlığı ile ilgili güncel araştırmaları takip eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Adolesan Dönemi, Ülkemizde ve Dünyada Adolesan Sağlığının Durumu | |
2 | Adolesanla İletişim ve Aile Yaklaşımı | |
3 | Adolesan Döneminin Gelişim Özellikleri | |
4 | Adolesan Sağlığın Değerlendirilmesi ve Aşılama | |
5 | Adolesanlarda Beslenme ve Beslenme Bozuklukları Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
6 | Adolesanlarda Beslenme ve Beslenme Bozuklukları Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
7 | Adolesanlarda Beslenme ve Beslenme Bozuklukları Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
8 | Adolesan Gebelikler | |
9 | Adolesanlarda Riskli Davranışlar ve Önleme, Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
10 | Adolesanlarda Riskli Davranışlar ve Önleme, Kanıt Temelli Hemşirelik Yaklaşımları | |
11 | Adolesanlarda Okul Problemleri | |
12 | Adolesanlarda Davranış Bozuklukları ve Şiddet | |
13 | Adolesanlarda Davranış Bozuklukları ve Şiddet | |
14 | Gençlerin Etiketlenme Kuramı |
Kaynaklar | ||||
---|---|---|---|---|
Ders Notu | ||||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | ||||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Adolesan dönemi özelliklerini ifade eder. | |||||||||
2 | Adolesanların arkadaş ve aile ilişkilerini açıklar. | |||||||||
3 | Adolesan döneminin normal gelişim özelliklerini bilir. | |||||||||
4 | Adolesan sağlığını koruma ve geliştirme becerisi gösterir. | |||||||||
5 | Adolesan dönemi sorunlarına yönelik hemşirelik yaklaşımları planlar. | |||||||||
6 | Adolesanlarda riskli davranışlar ve önlenmesi, kanıt temelli hemşirelik yaklaşımları ve danışmanlık hizmetlerini bilir. | |||||||||
7 | Adolesan sağlığı ile ilgili güncel araştırmaları takip eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |