Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlk Yardım ve Acil Bakım | EBE 204 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ÖZNUR ADADIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ani hastalıklar,kazalar gibi durumlar ve afetlerde bireylerin yaşamını kurtarmak,sakatlıkları önlemek ya da sınırlandırmak amacıyla yerinde ve zamanında alınacak önlemler konusunda yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Temel ilk yardım ilkeleri ve uygulamaları - Acil bakım gerektiren durumlar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Acil ve İlk Yardımın anlamını bilir,önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Temel ilk yardım uygulamalarını yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Acil durumları tanılayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Acil durumlarda gerekli uygulamaları yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İleri kardiyak yaşam desteğini başlatabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk Yardım ve Acil Bakım | literatür tarama |
2 | Acil Bakım | literatür tarama |
3 | Temel Yaşam Desteği | literatür tarama |
4 | Erişkin İleri Kardiyak Yaşama Desteği/Hava Yolu Tıkanıklığında İlk Yardım | literatür tarama |
5 | Kanamalarda İlk Yardım ve Acil Bakım/Şoktaki Hastaya İlk Yardım ve Acil Bakım | literatür tarama |
6 | Kafa, Göz, Kulak ve Burun Yaralanmaları/Yumuşak Doku Yaralanmaları | literatür tarama |
7 | Kırık, Çıkık, Burkulmalarda İlk Yardım | literatür tarama |
8 | Pelvis ve Alt Ekstremite Kırık ve Çıkıkları / Suda Boğulmalarda İlk Yardım ve Acil Bakım | literatür tarama |
9 | Hayvan ve insan ısırmalarında ilk yardım ve acil bakım uygulamaları | literatür tarama |
10 | Zehirlenmeler Ve İlk Yardım | literatür tarama |
11 | Isırık ve Sokmalarda İlk Yardım/ Vücuda Yabancı Cisim Kaçmasında İlk Yardım | literatür tarama |
12 | Bilinç Bozukluklarında İlk Yardım ve Acil Bakım | literatür tarama |
13 | Tıbbi Acillerde İlk Yardım ve Acil Bakım | literatür tarama |
14 | Yanık Sıcak Çarpması ve Donmalarda İlk Yardım | literatür tarama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
İlk yardım ve acil bakım dersinin basılmamış ders notları
|
Ders Kaynakları | Erişkinlerde Acil Bakım; Prof. Dr. Fatma Eti Aslan, Prof. Dr. Nermin Olgun;2014;Güneş Tıp Kitabevleri
Üniversiteler, Hemşirelik Fakülteleri ve SHMYO'lar için İlk YardımÖğr. Gör. Gürkan Özel, Yrd. Doç. Dr. Betül Akbuğa Özel, Yrd. Doç. Dr. Cihangir Özcan, Uz. Muammer Sarugan; 2016; Güneş Tıp Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yenidoğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek ve normal doğumu kendi sorumluluğunda yaptırabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Acil ve İlk Yardımın anlamını bilir,önemini kavrar. | |||||||||
2 | Temel ilk yardım uygulamalarını yapabilir | |||||||||
3 | Acil durumları tanılayabilme | |||||||||
4 | Acil durumlarda gerekli uygulamaları yapabilme | |||||||||
5 | İleri kardiyak yaşam desteğini başlatabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |