Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Embriyoloji ve Genetik | EBE 104 | 2 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. PARİSA HADAVİ BAVİLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ebelik bölümünde okuyan öğrencilerin, mesleki yaşamlarında son derece önemli bir yeri olan Embriyoloji ve Genetik bilgilerini, intrauterin hayatın oluş ve gelişme biçimlerini ve genetik bozuklukları kavramalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | İntrauterin hayatın oluş ve gelişme biçimleri, genetik bozukluklar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erkek ve kadın üreme organlarının özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Temel embriyoloji özelliklerini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Fertilizasyon, organ gelişimi ve plasentanın morfolojik özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Embriyonun normal ve anormal yerleşim yerlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Temel genetik kavramları, konjenital malformasyonları ve kromozom anomalileri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Emriyolojinin anlamı, tarihçesi ve Embriyoloji terimleri | Literatür taraması |
2 | Kadın ve erkek üreme sistemi organları | Literatür taraması |
3 | Gametogenez | Literatür taraması |
4 | Embriyon dönemi: Ovulasyon, İmplantasyon (Birinci hafta) | Literatür taraması |
5 | Embriyon dönemi: Bilaminar embriyon diski (İkinci hafta) | Literatür taraması |
6 | Embriyon dönemi: Germ Disklerin Oluşumu(Üçüncü hafta) | Literatür taraması |
7 | Embriyon dönemi: Organogenezis Dönemi (4-8. haftalar) | Literatür taraması |
8 | Fetüs Dönemi (Dokuzuncu haftadan doğuma kadar) | Literatür taraması |
9 | Plasenta ve Fetal Zarlar | Literatür taraması |
10 | Çoğul gebelikler | Literatür taraması |
11 | Kromozomlar ve Genetik | Literatür taraması |
12 | Kromozom Anomalileri | Literatür taraması |
13 | Teratoloji | Literatür taraması |
14 | İnsan Doğum Defektleri (Konjenital Malformasyonlar) | Literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] İnsan Embriyolojisi, 2002, Moore & Persaud. 6. Baskıdan çeviri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erkek ve kadın üreme organlarının özelliklerini tanımlar. | |||||||||
2 | Temel embriyoloji özelliklerini açıklar. | |||||||||
3 | Fertilizasyon, organ gelişimi ve plasentanın morfolojik özelliklerini kavrar | |||||||||
4 | Embriyonun normal ve anormal yerleşim yerlerini kavrar. | |||||||||
5 | Temel genetik kavramları, konjenital malformasyonları ve kromozom anomalileri açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |