Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği | HTP 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ruh Sağlığını koruma ve geliştirme psikiyatrik bozukluğu olan hastaların evde ve toplum içinde bakımı konusunda bili ve beceri kazandırma |
Dersin İçeriği | Ruh ve Psikiyatri Hemşireliğine ilişkin temel kavramların öğrenilmesi, psikiyatrik sorunu olan hastanın tedavisinin ve bakımının yürütülmesi ile ilgili teorik ve uygulama becerilerinin ders ve uygulama alanlarında kazandırılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikiaytri hemşireliğinde temel kavramları tanır | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Psikiyatri hemşiresinin rollerini tanır, bu rolleri sağlığın korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesinde kullanır | Tartışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Sağlıklı ve hasta bireyi psikiyatri hemşireliği ilke ve standartları doğrultusunda bütüncül olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Bireyin gereksinimlerine özgü (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) bakımı uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatriye Giriş | |
2 | Ruhsal Durum Muayenesi | |
3 | Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
4 | Duygudurum Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
5 | Çocukluk ve Ergenlik Dönemi Ruh Sağlığı ve Bozukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
6 | Tanılama ve Sınıflama Sistemleri, Kanıt Temelli Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinde Uygulamalar ve Hemşirelik Süreci | |
7 | Vize | |
8 | Anksiyete ve Diğer Nevrotik ve Psikosomatik Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
9 | Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
10 | Psikiyatrik Bozukluklarda Tedaviler ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
11 | Nörobilişsel Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı, Uyku Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
12 | Alkol Madde Bağımlılığı ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
13 | Yeme Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı | |
14 | Cinsel İşlev Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Psikiyatride Etik ve Yasal Konular |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | O Öztürk, Ruh Sağlığı ve Bozuklukları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikiaytri hemşireliğinde temel kavramları tanır | 5 | 4 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 3 |
2 | Psikiyatri hemşiresinin rollerini tanır, bu rolleri sağlığın korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesinde kullanır | 5 | 5 | 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 |
3 | Sağlıklı ve hasta bireyi psikiyatri hemşireliği ilke ve standartları doğrultusunda bütüncül olarak değerlendirir | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
4 | Bireyin gereksinimlerine özgü (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) bakımı uygular | 5 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |