Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hemşirelik Esasları Öğretimi HTP 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı hemşirelik esasları dersi kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerin ayrıntılı bir şekilde öğrenilmesi ve öğretim yöntemlerini kullanabilme yetisinin geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu ders hemşirelik eğitiminin tarihsel sürecini, hemşirelik eğitim felsefesini, Hemşirelik esasları dersinin önemini, hemşirelik bakım uygulamalarını içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma,
2 Hemşirelik Esasları dersine ilişkin temel ilke ve uygulamaları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
3 Öğretim yöntem ve teknikleri, başarı değerlendirme yöntemleri, eğitimci özelliklerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Labaratuvar uygulamarına ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım,
5 Klinik uygulamalara ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
6 Hemşirelik eğitimindeki yenilikleri takip eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Takdimi
2 Hemşirelik Bilimi ve Kaydettiği Aşamalar
3 Hemşireliğin Kavramsal Çerçevesi
4 Hemşirelik Bakımı ve Felsefesi
5 Hemşirelik Süreci ve Model Doğrultusunda Bakım
6 Hemşirelik Eğitim ve Değerlendirme Yöntemleri; Task Trainer, Simülasyon, Vırtual, Web Destekli Eğitim ve Sanal Simülasyon, Değerlendirme Yöntemi OSCE
7 Hemşirelik Eğitim ve Değerlendirme Yöntemleri; Task Trainer, Simülasyon, Vırtual, Web Destekli Eğitim ve Sanal Simülasyon, Değerlendirme Yöntemi OSCE
8 Vize Sınavı
9 Kanıtlar ve Hemşirelik Bakımında Kanıta Dayalı Uygulamaların Önemi
10 Kanıta Dayalı Paranteral Uygulamaların Öğretimi
11 Kanıta Dayalı Solunum Sistemi Uygulamaların Öğretimi
12 Kanıta Dayalı Beslenme Sistemi Uygulamaların Öğretimi
13 Kanıta Dayalı Boşaltım Sistemi Uygulamaların Öğretimi
14 Dersin Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Sabuncu N, Ay F. (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010.

Potter, P.A and Perry A.G Fundamentals of Nursing 7th Edition, Mosby Company, Canada 2009.

Babadağ K, Atabek Aştı T. (Ed) Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2008

Taylor C, Lillis C, Lemore P ve ark. Fundamentals of Nursing The Art and Science of Nursing Care. 6th ed. Philadelphia: J.B. Lippincott Company, 2008

Carpenito-Moyet LJ Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005.

Craven RF, Hırnle CJ. Fundamentals of Nursing Human Health and Function. 3rd Ed., Lippincott Co., Philadelphia, 2000.

Perry AG, Potter PA. Clinical Nursing Skills and Techniques, 6th Edition, Mosby, 2005.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. X
3 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
8 Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar.
2 Hemşirelik Esasları dersine ilişkin temel ilke ve uygulamaları açıklar
3 Öğretim yöntem ve teknikleri, başarı değerlendirme yöntemleri, eğitimci özelliklerini tanımlar.
4 Labaratuvar uygulamarına ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar
5 Klinik uygulamalara ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar
6 Hemşirelik eğitimindeki yenilikleri takip eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 16 1 16
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6