Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelik Esasları Öğretimi | HTP 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı hemşirelik esasları dersi kapsamında yer alan temel konuların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerin ayrıntılı bir şekilde öğrenilmesi ve öğretim yöntemlerini kullanabilme yetisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders hemşirelik eğitiminin tarihsel sürecini, hemşirelik eğitim felsefesini, Hemşirelik esasları dersinin önemini, hemşirelik bakım uygulamalarını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Hemşirelik Esasları dersine ilişkin temel ilke ve uygulamaları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Öğretim yöntem ve teknikleri, başarı değerlendirme yöntemleri, eğitimci özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Labaratuvar uygulamarına ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
5 | Klinik uygulamalara ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Hemşirelik eğitimindeki yenilikleri takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Takdimi | |
2 | Hemşirelik Bilimi ve Kaydettiği Aşamalar | |
3 | Hemşireliğin Kavramsal Çerçevesi | |
4 | Hemşirelik Bakımı ve Felsefesi | |
5 | Hemşirelik Süreci ve Model Doğrultusunda Bakım | |
6 | Hemşirelik Eğitim ve Değerlendirme Yöntemleri; Task Trainer, Simülasyon, Vırtual, Web Destekli Eğitim ve Sanal Simülasyon, Değerlendirme Yöntemi OSCE | |
7 | Hemşirelik Eğitim ve Değerlendirme Yöntemleri; Task Trainer, Simülasyon, Vırtual, Web Destekli Eğitim ve Sanal Simülasyon, Değerlendirme Yöntemi OSCE | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Kanıtlar ve Hemşirelik Bakımında Kanıta Dayalı Uygulamaların Önemi | |
10 | Kanıta Dayalı Paranteral Uygulamaların Öğretimi | |
11 | Kanıta Dayalı Solunum Sistemi Uygulamaların Öğretimi | |
12 | Kanıta Dayalı Beslenme Sistemi Uygulamaların Öğretimi | |
13 | Kanıta Dayalı Boşaltım Sistemi Uygulamaların Öğretimi | |
14 | Dersin Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabuncu N, Ay F. (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. | ||||||||
2 | Hemşirelik Esasları dersine ilişkin temel ilke ve uygulamaları açıklar | ||||||||
3 | Öğretim yöntem ve teknikleri, başarı değerlendirme yöntemleri, eğitimci özelliklerini tanımlar. | ||||||||
4 | Labaratuvar uygulamarına ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar | ||||||||
5 | Klinik uygulamalara ilişkin temel bilgi ve kurallarını açıklar | ||||||||
6 | Hemşirelik eğitimindeki yenilikleri takip eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |