Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Sistematik Yaklaşım | HTP 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YURDANUR DİKMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hemşirelik uygulamalarında kullanılan ve bilimsel tabanını oluşturan, ortak dil gelişimini sağlayan sınıflama sistemlerini ve yöntemleri konularına ilişkin bilgi kazandırılması ve tutum geliştirilmesidir. Bu ders, öğrencilere Bu derste öğrenciye bilimsel problem çözme yöntemini hemşirelik alanında kullanma bilgi ve becerisi kazandırılır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin, hemşirelik uygulamalarında kullanılan ve bilimsel tabanını oluşturan, ortak dil gelişimini sağlayan sınıflama sistemlerini ve yöntemleri konularını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelik bakımında ortak dil kullanımının ve sınıflama sistemlerinin önemini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Hemşirelik bakımını verirken uygun sınıflama sistemlerini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Birol L. Hemşirelik Süreci: Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım. 10. baskı. İzmir:Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti., 2011 Uysal N, Çakırcalı E, çeviri editörü. Hemşirelik esasları: İnsan sağlığı ve fonksiyonları. 7. baskıdan çeviri. Ankara: Palme Yayıncılık, 2015 Perry AG, Potter PA. Clinical nursing skills&techniques. 7 th ed. Canada: Mosby Elsevier, 2010 Basavanthappa BT. Fundamentals of nursing. 2nd edition. New Delhi: Jaypee Brothers Medical Publishers Ltd., 2009 Johnson M., Bulechek G., Butcher H. et.al. NANDA, NOC, and NIC Linkages. 2nd edition. Mosby, 2006 International Classification for Nursing Practice Version 1. International Council of Nurses, Switzerland. Retrieved February 2015 from http://www.icn.ch/icnp.htm. |
Ders Kaynakları | Birol L. Hemşirelik Süreci: Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım. 10. baskı. İzmir:Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti., 2011 Uysal N, Çakırcalı E, çeviri editörü. Hemşirelik esasları: İnsan sağlığı ve fonksiyonları. 7. baskıdan çeviri. Ankara: Palme Yayıncılık, 2015 Perry AG, Potter PA. Clinical nursing skills&techniques. 7 th ed. Canada: Mosby Elsevier, 2010 Basavanthappa BT. Fundamentals of nursing. 2nd edition. New Delhi: Jaypee Brothers Medical Publishers Ltd., 2009 Johnson M., Bulechek G., Butcher H. et.al. NANDA, NOC, and NIC Linkages. 2nd edition. Mosby, 2006 International Classification for Nursing Practice Version 1. International Council of Nurses, Switzerland. Retrieved February 2015 from http://www.icn.ch/icnp.htm.
Erdemir F. Yılmaz E. Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri, Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri Sempozyum Kitabı, Başkent Üniversitesi, Ankara, 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | ||||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hemşirelik bakımında ortak dil kullanımının ve sınıflama sistemlerinin önemini kavrar, | ||||||||
2 | Hemşirelik bakımını verirken uygun sınıflama sistemlerini kullanır | ||||||||
3 | Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |