Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ameliyathane Hemşireliğine Giriş | HTP 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ameliyathane hemşireliği konusunda rol ve işlevleri kavratmak |
Dersin İçeriği | Ameliyathanede temel kavramlar, Ameliyat öncesi bakım, Cerrahi aletler, suturlar, iğneler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ameliyathane hemşiresinin etik ve yasal sorumluluklarını tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İntraoperatif bakım girişimlerini tanımlayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Cerrahi alet ve malzemelerin hazırlık ve bakımını yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Aseptik uygulamaları doğru tekniği kullanarak yerine getirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Ameliyathane Hemşireliği Dünyada ve Türkiye'deki konumu, eğitim süreci ve önemini anlatabilir | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Ameliyathanede Cerrahi Duman, Yangınlar ve Radyasyon Uygulamaları ve Güvenlik Önlemlerini anlatabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ameliyathane Hemşireliği Dünyada ve Türkiye'deki konumu, eğitim süreci ve önemi | |
2 | Hasta Merkezli Bakım Modeli ve Ameliyathane Hemşireliği Standartları | |
3 | Ameliyathanenin Fiziki Yapısı ve İşleyişi | |
4 | Ameliyathanede Hasta Güvenliği Kültürü ve Uygulamaları | |
5 | Ameliyathanede İş Yeri Koşulları ve Çalışan Güvenliği | |
6 | Ameliyathanede Cerrahi Duman, Yangınlar ve Radyasyon Uygulamaları ve Güvenlik Önlemleri | |
7 | Ameliyathane Öncesi ve Sırası ERAS uygulamaları | |
8 | Cerrahi Alan Enfeksiyonlarını Önlemeye Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar | |
9 | Patolojik Doku Örneklerinin Hazırlığı ve Laboratuvara Teslim Süreci | |
10 | Özel Cerrahi Uygulamalar (Minimal İnvaziv Cerrahi, Lazer Cerrahi, Robotik Cerrahi, Hibrid Ameliyathaneler) | |
11 | Özel Cerrahi uygulamalar (Minimal İnvaziv Cerrahi, Lazer Cerrahi, Robotik Cerrahi, Hibrid Ameliyathaneler) | |
12 | Ameliyathanede Acil Durumlar ve Hazırlık Süreci | |
13 | Ameliyathaneye Özgü Kalite Göstergeleri | |
14 | Ameliyathanenin Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Atık Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ameliyathane hemşiresinin etik ve yasal sorumluluklarını tanımlayabilir. | ||||||||
2 | İntraoperatif bakım girişimlerini tanımlayabilir. | ||||||||
3 | Cerrahi alet ve malzemelerin hazırlık ve bakımını yapar. | ||||||||
4 | Aseptik uygulamaları doğru tekniği kullanarak yerine getirir. | ||||||||
5 | Ameliyathane Hemşireliği Dünyada ve Türkiye'deki konumu, eğitim süreci ve önemini anlatabilir | ||||||||
6 | Ameliyathanede Cerrahi Duman, Yangınlar ve Radyasyon Uygulamaları ve Güvenlik Önlemlerini anlatabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |