Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
State and Socıety In The Mıddle East | UOC 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası göç ve zorunlu göçe ilişkin temel kavram ve tartışmaları bilimsel yöntemlerle tanımlama, anlamlandırma, analiz etme bilgi ve becerisi kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
2 | Ortadoğu bölgesindeki göç ve zorunlu göç hareketleri konusundaki kavramları ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
3 | Ortadoğu bölgesinde insan harektliliğine ilişkin güncel konular ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
4 | Ortadoğuda göç örüntü ve sistemlerinin ortaya çıkışı, gelişimi ve dönüşümü hakkında bilgi sahibi olarak yorum yapabilme yeteneğini kazanmak ve konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
5 | Ortadoğuda göç ve zorunlu göç hareketleri ile diğer politika alanları ve iç siyasal gelişmeler arasında bağlantı kurabilme becerisine sahip olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
6 | Ortadoğudaki belirli bazı ülkelerin göçe ve zorunlu göçe yönelik politikalarına ilişkin temel tartışmalara aşina olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
7 | Ortadoğudaki ülkelerin göç örüntüleri ve politikaları arasında karşılaştırma yapma yeteneği kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
8 | Ortadoğuda insan hareketliliğine ilişkin temel konularda tartışma, muhakeme ve yeni bakış açıları getirebilme kabiliyeti kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
9 | Ortadoğudaki insan hareketliliğine ve bunun diğer küresel göç örüntü, ağ ve oluşumlarıyla bağlantılarına eleştirel bakabilme, sorunsallaştırabilme, tartışmaya açma yeteneği kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Uluslararası göçe ilişkin teorik ve kavramsal tartışmalar | 1,2 (bkz. Kaynaklar) |
2 | Zorunlu göçe ilişkin teorik ve kavramsal tartışmalar | 3,4 (bkz. Kaynaklar) |
3 | a) Ortadoğu ve göç b) Filistinli mülteciler | 5, 6 (bkz. Kaynaklar) |
4 | Göçlerle kurulan bir devlet: İsrail | 7 (bkz. Kaynaklar) |
5 | Orta Doğudan Avrupa ve ABDye göç (Kuzey Afrikadan Fransaya, Türkiyeden Almanya?ya, Arap coğrafyasından ABD?ye göç) | 8, 9,10 (bkz. Kaynaklar) |
6 | Körfez Arap ülkelerine göç: Asyalı göçmenler | 11, 12 (bkz. Kaynaklar) |
7 | Körfez Arap ülkelerine göç: Kadın göçmenler | 13, 14 (bkz. Kaynaklar) |
8 | Türkiyenin iltica ve göç politikaları | 15 (bkz. Kaynaklar) |
9 | İran Devrimi ve İranlı mülteciler | 16, 17 (bkz. Kaynaklar) |
10 | Irak: İran-Irak Savaşı, Körfez Savaşları ve Amerikan müdahalesinin yol açtığı insan hareketliliği | 18 (bkz. Kaynaklar) |
11 | Irak: İran-Irak Savaşı, Körfez Savaşları ve Amerikan müdahalesinin yol açtığı insan hareketliliği | 19 (bkz. Kaynaklar) |
12 | Arap Devrimleri ve göç akımları (Mısır ve Libya örnekleri) | 20 (bkz. Kaynaklar) |
13 | Arap Devrimleri ve mülteci akımları (Suriye) | 20 (bkz. Kaynaklar) |
14 | Sonuç ve Değerlendirmeler | 21(bkz. Kaynaklar) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1)Castles, Stephen and Mark Miller. (1998) Chapter 1: ?Introduction? in Stephen Castles and Mark Miller, The Age of Migration. International Population Movements in the Modern World New York: Guilford Press, 1-18. 2) Massey, Douglas S. et. al. (1993) ?Theories of International Migration: A Review and Appraisal?, Population and Development Review, Vol. 19, No. 3, 431-466. 3) Mertus, Julie. (1998) ?The State and the Post-Cold War Refugee Regime: New Models, New Questions?, International Journal of Refugee Law, Vol. 10 No. 3, 321-348. 4) Castles, Stephen. (2003) ?Towards a Sociology of Forced Migration and Social Transformation?, Sociology, Vol. 37, No. 13, 13-34. 5)Shami, Seteney. (1993). ?The Social Implications of Population Displacement and Resettlement: An Overview with a Focus on the Arab Middle East,? International Migration Review, 27(1): 4-33. 6)Nigem, Eli Suleiman, Jaber. (2006) ?Marginalised Community: The Case of Palestinian Refugees in Lebanon,? Development and Research Centre on Migration, University of Sussex. http://www.migrationdrc.org/publications/research_reports/JaberEdited.pdf 7) Gat. Moshe (2002), ?The IDF and The Mass Immigration of the Early 1950s: Aid to the Immigrant Camps?, Israel Affairs, (8) 1: 191-210. 8) Lamont, Michèle, Ann Morning and Margarita Mooney. (2002), ?Particular Universalisms: North African Immigrants Respond to French Racism,? Ethnic and Racial Studies, 25(3): 390?414. 9 Kaya, Ayhan. 2007) ?German-Turkish Transnational Space: A Separate Space of Their Own? German Studies Review, Vol.30, No.3, 1-20. 10) Nigem, Elias T. (1986). ?Arab Americans: Migration, Socioeconomic and Demographic Characteristics,? International Migration Review, 20(3): 629-649. |
Ders Kaynakları | 11) Arnold, Fred and Nasra M. Shah. (1984), ?Asian Labor Migration to the Middle East,? International Migration Review, (18)2: 294-318. 12) Eelens, Frank and J. D. Speckmann. (1990). ?Recruitment of Labor Migrants for the Middle East: The Sri Lankan Case,? International Migration Review, Special Issue: Labor Recruiting Organizations in the Developing World, 24(2): 297-322. 13) Silvey, Rachel. (2006). ?Consuming the Transnational family: Indonesian Migrant Domestic Workers to Saudi Arabia,? Global Networks 6(1): 23?40. 14) Sabban, Rima. ?United Arab Emirates: Migrant Women in the United Arab Emirates the Case of Female Domestic Workers,? Gender Promotion Programme Series on Women and Migration, International Labour Office, Geneva. 15) Akagündüz, A. (1998), ?Migration to and from Turkey, 1783-1996: Types, Numbers and Ethno-religious Dimensions?, Journal of Ethnic and Migration Studies, Vol. 24,No.1, 97-120. 16) Koser-Akçapar, Şebnem. (2010), ?Re-Thinking Migrants? Networks and Social Capital: A Case Study of Iranians in Turkey,? International Migration, 48 (2): 161-196. 17) Koser-Akçapar, Şebnem. (2006). ?Conversion as a Migration Strategy in a Transit Country: Iranian Shiites Becoming Christians in Turkey,? IMR, 40(4): 817? 853. 18) Chatelard, Géraldine. (2009). ?Migration from Iraq between the Gulf and the Iraq wars (1990-2003): Historical and Sociospacial Dimensions? http://halshs.archives-ouvertes.fr/docs/00/36/49/61/PDF/Chatelard_Iraqi_migration.pdf 19) Ruiz, Hiram (2001). ?Afghanistan?s Refugee Crisis,? Middle East Research and Information Project http://www.merip.org/mero/mero092401 20) Abdelfattah, Dina. (2011). ?Impact of Arab Revolts on Migration,? CARIM Analytic and Synthetic Notes 2011/68. 21) Fargues, Philippe. (2008). ?Emerging Demographic Patterns across the Mediterranean and their Implications for Migration through 2030,? in Talent, Competitiveness and Migration, The Transatlantic Council on Migration, Verlag Bertelsmann Stiftung & Migration Policy Institute, Washington 2009: pp. 129-162. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Uluslararası göç ve zorunlu göçe ilişkin temel kavram ve tartışmaları bilimsel yöntemlerle tanımlama, anlamlandırma, analiz etme bilgi ve becerisi kazanmak |
2 | Ortadoğu bölgesindeki göç ve zorunlu göç hareketleri konusundaki kavramları ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirlemek ve analiz edebilmek, tartışmalar yapabilmek, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler |
3 | Ortadoğu bölgesinde insan harektliliğine ilişkin güncel konular ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olmak |
4 | Ortadoğuda göç örüntü ve sistemlerinin ortaya çıkışı, gelişimi ve dönüşümü hakkında bilgi sahibi olarak yorum yapabilme yeteneğini kazanmak ve konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilmek |
5 | Ortadoğuda göç ve zorunlu göç hareketleri ile diğer politika alanları ve iç siyasal gelişmeler arasında bağlantı kurabilme becerisine sahip olmak |
6 | Ortadoğudaki belirli bazı ülkelerin göçe ve zorunlu göçe yönelik politikalarına ilişkin temel tartışmalara aşina olmak |
7 | Ortadoğudaki ülkelerin göç örüntüleri ve politikaları arasında karşılaştırma yapma yeteneği kazanmak |
8 | Ortadoğuda insan hareketliliğine ilişkin temel konularda tartışma, muhakeme ve yeni bakış açıları getirebilme kabiliyeti kazanmak |
9 | Ortadoğudaki insan hareketliliğine ve bunun diğer küresel göç örüntü, ağ ve oluşumlarıyla bağlantılarına eleştirel bakabilme, sorunsallaştırabilme, tartışmaya açma yeteneği kazanmak |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |