Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortadoğu’Da Fikirler ve Siyaset (Ar) | ODC 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Arapça |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MOHAMMAD SOLİMAN MUHAMMAD ALZAWAWY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | This course seeks to study the evolution of the political ideas of reform in the Middle East countries, which formed the history and will form the features of future of the region. And the course discusses, also, its influences on social and political polices. The course forward to develop students' abilities to discuss and analyze the ideas, ideology and approach the Applied politics. |
Dersin İçeriği | This course deals with trends and characteristics of the ideas the Middle East, and focuses, especially , on the three schools of thought; liberalism, Islamism, Nationalism, so as reflect the intellectual attitudes and political movements which respond to the problems in the Middle East. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ortadoğu'daki fikirleri kavrar ve siyaseti öğrenir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ali Shariati, Ibrahim El-Dessouki, a return to essence (Cairo:Zahra Arab A'lam, i 1.1986). 2. Batole Hussein, The State in Contemporary Islamic Thought,Journal of Political Science, University of Baghdad, Issue 43. 3. Bilal A-teleedy.Islamists Reviews: A Study in shifts political and epistemological Consequence, (Beirut: Namaa foe Research and Studies Center, Studies on Islamic case No. 2,2013). 4. David Harvey, Imam Mujab (Tras,.), the neo-liberalism: The Brief History (Riyadh: Obeikan Library, 1429 I). 5. Fadel Rasol, Thus Spoke Ali Shariati (Beirut: Dar al-Kalima for publishing, 1 st .1987). 6. Karim Sadjadpour, The Understanding of Imam Khamenei:The Leader’s visonto The Iranian Islamic Revolution(Washington: Carnegie Endowment for International Peace,2008). 7. Malik bin Nabi, The Problem of Ideas in the Muslim world (Damascus :Dar Al-Fikr, 2002). 8. Memorandum of the Justice and Development Party on constitutional reform, Rabat : 2011. 9. Mohamed Bu-Taleb, Sociology of the tribe in the Maghreb (Beirut, Center for Arab Unity Studies, 1 st ed, 2002). 10. Mohamed El-Musfer, "liberalism between Arabism and Dependency - Egyptian model," Journal of the University of Damascus, No. 43.2008. 11. Musa al-Husseini, Sectarianism in the Arab world: its definition and emergence, Al-Mostaqbal Al-Araby (Beirut: Center for Arab Unity Studies, No 408.2013). 12. Nassif Nassar, The logic of power: the approach to the philosophy of order (Beirut: Dar Amoaag, 1 st ed, 1995). 13. Roger Owen , State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East (London: Routledge, 3ed, 2004). 14. Satea Al-Hossary. The Arabian nationlism. 15. Sazs Dorim, Tariq Abdul Jalil (Tras,.), The Silent Revolution: Harvesting of Change and Democratic Transformation 2003-2012 (Ankara: the work of Democratization Group,2013). 16. Taher Kanaan, The International Monetary System and Political Economy of the Gulf " Syasat Arabya (Doha: Arab Center for Research and Policy Studies, No. 14.2015). 17. The working group, The Social Change in Iran after Khomeini Era (Doha: Center for International and Regional Studies 0.2015). 18. Wael B. Hallaq, The Impossible State: Islam, Politics, and Modernity’s Moral Predicament, Columbia University Press, 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ortadoğu'daki fikirleri kavrar ve siyaseti öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |