Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Relatıons Between Turkey and Arab States (1980-2014) (Ar) | ODC 580 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Arapça |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MOHAMMAD SOLİMAN MUHAMMAD ALZAWAWY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortadoğu Çalışmalarına ilgi duyan öğrencilere 1980 sonrası Türkiye Ortadoğu ülkeleri ilişkilerinin gelişiminisunmak |
Dersin İçeriği | An introduction to understanding the basic aspects of the Arab and Middle Eastern regional regimes, and to understand the open door Turkish policies toward the Arab world after the end of the Cold War, and the developments of the Turkish relationships with Arab countries in the era of Justice and Development party. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Defining the basic aspects of Arab and Middle Eastern regimes | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Valuing the determinants of the rapprochement and aspects contradictions in the Turkish-Arab relationships | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Discussing the political circumstances and international variables that led to the Turkish open door policy toward the Arab world. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Comparing between foreign Turkish politics toward the Arab world before and during the era of Justice and Development party, in terms of vision, strategies, and goals. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Valuing the political and economic developments between Turkey and Arab countries in the era of Justice and Development party | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Discussing the Turkish position toward the Arab revolutions | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Arab regional regime | |
2 | Middle Eastern regional regime | |
3 | Turkish-Arab Cooperation: The Geo-political factor | |
4 | Turkish-Arab Cooperation: The Geo-cultural factor | |
5 | Turkish-Arab Cooperation: The Geo-economic factor | |
6 | Turkish-Arab Cooperation: The security factor | |
7 | Turkish open door policy toward the Arab World in 1990s (1) | |
8 | Turkish open door policy toward the Arab World in 1990s (2) | |
9 | Foreign Policy of Justice and Development party toward the Arab World | |
10 | Turkish-Palestinian relationships | |
11 | Turkish-Iraqi relationships | |
12 | Turkish-Syrian relationships | |
13 | Turkish-Egyptian relationships | |
14 | Turkish-Gulf relationships |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | : : 2010 |
Ders Kaynakları | : 2011. 2006. 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Defining the basic aspects of Arab and Middle Eastern regimes | ||||||
2 | Valuing the determinants of the rapprochement and aspects contradictions in the Turkish-Arab relationships | ||||||
3 | Discussing the political circumstances and international variables that led to the Turkish open door policy toward the Arab world. | ||||||
4 | Comparing between foreign Turkish politics toward the Arab world before and during the era of Justice and Development party, in terms of vision, strategies, and goals. | ||||||
5 | Valuing the political and economic developments between Turkey and Arab countries in the era of Justice and Development party | ||||||
6 | Discussing the Turkish position toward the Arab revolutions |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |