Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Islam and The State In The Mıddle East (Ar) | ODC 577 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Arapça |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MOHAMMAD SOLİMAN MUHAMMAD ALZAWAWY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. MOHAMMAD SOLİMAN MUHAMMAD ALZAWAWY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortadoğu çalışmalarına ilgi duyan öğrencilere Ordadoğu´da İslam ve devlet ilişkisini tarihsel gelişim süreci içerisinde sunmak |
Dersin İçeriği | The fall of the Islamic Caliphate and the rise of secularism in Turkey, The Battle of Islam and Governance in Egypt , The Emergence of Secular Party in Liberal Period , Nation ?State and Nationalization of Islam , Defeat 67 and the fall of the national project, Islamic revolution victory in Iran and the rise of political Islam, The Emergence of Islamic Movements , Second Gulf ?War and Growing Muslim Protest in the Face of Internal System and The West , The fall of authoritarian regimes and the rise of political Islam Movements of the Rule . |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Recognise The Impact of Secularism On Politics InME | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Recognise Relation between Islam and Governance | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Describes Call of Islam to Resist | Soru-Cevap, | |
4 | Evaluate Western Intervination in the A ffairs of MW | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Compare Phenomenon of rise of religion in Politics | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Evaluate the Rise of Islamic movements to power | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | The fall of the Islamic Caliphate and the rise of secularism in Turkey | |
2 | Battle of Islam and governance in Egypt | |
3 | The rise of secular parties in the face of colonialism( Alwafd in Egypt as A Case ) | |
4 | Post-independence states and the nationalization of Islam( Egtpy- Tunsia ) | |
5 | Defeat 67 and the failure of the national project and the search for alternative | |
6 | The victory of the Islamic Revolution and the rise of political Islam | |
7 | The Emergence of Islamic Movements | |
8 | Second Gulf ?War and Growing Muslim Protest in the Face of Internal System and The West | |
9 | The fall of authoritarian regimes and the rise of political Islam Movements of the Rule | |
10 | Goverment and Islamic Movements in Egypt | |
11 | Goverment and Islamic Movements in Tunis | |
12 | Goverment and Islamic Movements in Syria | |
13 | Goverment and Islamic Movements in Gulf States | |
14 | General Evaluation |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | No Book set ? lectures |
Ders Kaynakları | .. ?????? ???? ?????? ????????? ?????? ??????? ???????? ??????? ??? 37 ??? ????? ??????/???? ??????? – 2 ???? (????) 2005 ???????? ???????? ??????? ????????? : ??? ?????? ????????? ???????? ?? ????? ???????? ????????? . ? ??? ??? ?????? ??? ???? ???? ??????? ???????? ???????? ??????? ??? ?????? ???????? ??? ??????? ??? ?????? ?????? ??????? ??? ????? ??? ?????? ??????? ???? ??????? ???????? ????????? ??? ????? ?????? ???????? 2008 ?????? ??????? ?? ??????? (?????? ???? ????)? ????? ???? ???? ????? (?????) ????? ????? (?????) ??? ???????? ?????? ??????? ?. ????? ?????? ?????? ??????? ??????? ?????? ??????? 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Recognise The Impact of Secularism On Politics InME | ||||||
2 | Recognise Relation between Islam and Governance | ||||||
3 | Describes Call of Islam to Resist | ||||||
4 | Evaluate Western Intervination in the A ffairs of MW | ||||||
5 | Compare Phenomenon of rise of religion in Politics | ||||||
6 | Evaluate the Rise of Islamic movements to power |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |