Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Issues In The Modern Hıstory Of Iraq ODC 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. OTHMAN ALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 ????? ?????? ?????? ??????  ????? ?????? ?? ???? ????? ?????? ???????  ?????? ?? ??? ?????? ?????? ?? ?????? ????? ??? ??? ????? ???? ?? ????? ???????.

Dersin İçeriği

?????? ??? ?????? ????? ?????? ??????. ?? ???? ?? ??? ???? ???? ?????? ???? ???? ?? ???? ?? ?????? ???? ?? ??????? ???????? ?? ????? ?????? ???????? ??? ?? ????? ??????? ???? ??????? ???????  ?? ?? ??????? ??????? ??????????? ??????????? ?? ???? ????? ???????? ??????? ??? ????? ????? ??????? .  ?? ??????? ???? ????????  ??? ??? ???????? ?? ?????? ?????? ??????? ????????  ? ????? ??????? ??????????  ??? ?????? ???????? ???? ????? ???????  ?? ??????? ???????? ? ??? ??????  ???????? ? ?????? ????????? ?????? ?????? ??????.??? ????? ?? ??? ????? ???? ???????  ?? ??????? ???????? ??????? ????????? ????????? ??????? ???? ?????? ?????? ??? ?? ??????? ??????? ?? ??? ??????? – ???????

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modern Irak tarihindeki sorunları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

????? ????????
?.???? ???? ????? ?.???? ????????? ???????? ? ?.???? ???? ???? ?.???? ???? ??? ?????? ? ????? ????? ?????? ???????.1998

?.??????? ???? ???? ?.???? ???? ????? ????? ?????? ???????
:?????? ???? ?? ?????? ?????? ????? ?????? ??????? ?????: ???? ?????? ??? 1388 – 1968 ?

?????? ?? ???????? ? ?????? ?? ????? ?????? ???????.2000

?.??? ?????? ???? ????????? ??????? ?? ????? ?????? ???????.1990
????????? ?????? ? ????? ??????? ?????????????????1980
Tripp, Charles. A History of Iraq, 3rd ed. Cambridge University, 2007.
Hanna Batatu ,The Old Social Classes & The Revolutionary Movement In Iraq, Paperback – May 1, 2004

Phebe Marr, The Modern History of Iraq, (Boulder, CO: Westview Press, 1985).

Ders Kaynakları

?.???? ???? ????? ?.???? ????????? ????????  ? ?.???? ???? ???? ?.???? ???? ??? ?????? ? ????? ????? ?????? ???????.1998

 

?.??????? ???? ???? ?.???? ???? ????? ????? ?????? ???????

 :?????? ???? ?? ?????? ??????  ????? ?????? ??????? ?????: ???? ??????  ??? 1388 – 1968 ?

 

?????? ?? ???????? ? ?????? ?? ????? ?????? ???????.2000

 

 ?.??? ?????? ???? ????????? ??????? ?? ????? ?????? ???????.1990

????????? ?????? ? ????? ??????? ?????????????????1980


Tripp, Charles. A History of Iraq, 3rd ed. Cambridge University, 2007.
Hanna Batatu ,The Old Social Classes & The Revolutionary Movement In Iraq, Paperback – May 1, 2004

Phebe Marr, The Modern History of Iraq, (Boulder, CO: Westview Press, 1985).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme
2 Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
3 Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma
4 Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
5 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
6 Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Modern Irak tarihindeki sorunları öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 70
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 25 25
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6