Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kazvînî’Nin Belagat’A Dair Görüşleri | ARD 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SIHAN MOHAMMED |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu kitap, yazarın kolay ve basitleştirilmiş bir retorik, yöntemleri ve araçları ile açıkladığı Arap dünyasındaki en önemli retorik kitaplarından biri olarak kabul edilir ve bu kitap retorik ve literatür için bir referansdır ve bu birçok nesildir Arap okullarında ve üniversitelerde öğretildi Bu kitabı okumanın önemi arasında Arapça ve sırlarının bilgisi var ve Kur'an sistemlerindeki mucizelerin yüzlerini ortaya çıkardı, çünkü Arapça yazma ve konuşma seviyesini akıcı bir şekilde iyileştirmeye yardımcı oluyor. |
Dersin İçeriği | Yazar, Jalal Al -Din Muhammad bin Abd al -rahman al -qazwini, bu kitapta hitap ediyor Retorik bilimlerindeki birçok önemli konu ve eksen, bu yüzden ilk sanatla ilgilenir: anlamlar, haberlerin koşulları, haberlerin koşulları Atıf, Musnad'ın koşulları, Musnad koşulları, eylemin eşyalarının koşulları, saray, yaratılış, ayrılık ve bağlantı ve sanatta, ifadenin bilimi olan ikinci Analoji, gerçek, metafor, metaforla metafor ve aslında Sakaki ve metafor doktrini ile ve Wimam metaforda ve silme ve artışla metaforda ve üçüncü sanatta, bu da bilimi olan üçüncü sanatta Budaiya, Uygunluk ve Gözlem Açıklaması ve İftira ve diğer önemli eksenlerde övgülerin onaylanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | kitaptan bir metni doğru okur. | Problem Çözme, | |
2 | kitaptan bir metinden okuduğunu doğru anlar. | Problem Çözme, | |
3 | kitaptan bir metinden anladığını Türkçeye doğru aktarır. | Problem Çözme, | |
4 | Belagat temellerini görüntüle | Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Arap ilimleri arasında belâgat ilminin önemi. | |
2 | Belâgat en önemli kaynakları ve referansları. | |
3 | Al-Qazwini'nin Arap dil alimleri arasındaki konumu ve en önemli eserleri. | |
4 | Telhis kitabının durumu ve önemi. | |
5 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
6 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. | |
7 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
8 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. | |
9 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
10 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. | |
11 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
12 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. | |
13 | Açıklamalı kitaptan bir bölüm okur. | |
14 | Okunan ve anlatılan bölümü Türkçe'ye aktarır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ?Ayd, Mu?ammed. el-Müsteva'l-Lugavi li'l-Fu??a ve'l-Lehecat ve'n-Nes?r ve'ş-Şi‘r. ?ahire: ?Alemu’l-Kütub, 1981. Beşir, Kemal. Diras?at fi ‘İlmi'l-Luga. ?ahire: Daru Garib li’n-Neşr ve’t-Tevzi?, 1998. Enis, İbrahim. Delaletu'l-Elfa?. ?ahire: Mektebetu'l-Ancelo el-Mı?rıyye, 1958. Fayid, Vefa? Kamil. Bû?ûs? fi’l-‘Arabiyyeti'l-Mua?ıra. ?ahire: Daru’l-?Alemu’l-Kütub, 2003. el-?ammaş, Salim. el-Mu?cem ve ‘İlmu'd-Delale. Cidde: Cami?atu el-Melik ?Abdul?aziz, 2007. el-?uli, Mu?ammed ?Ali. Med?al ila ‘İlmi'l-Luga. Süveyleh-Ürdün: Daru’l-Fella? li’n-Neşr ve’t-Tevzi?, 2015. el-Ma'tu?, A?med Mu?ammed. el-Ha?ılatu'l-Lugaviyye: Ehemmiyetuha-Ma?adıruha-Vesa’ilu Tenmiyetiha. ?uveyt: el-Meclisu'l-Va?ani Li's?-S?e?afeti Ve'l-Fünun Ve'l-Edeb, 1996. Manaf Mehdi, Mu?ammed. ?İlmu’l-E?va?i'l-Lugaviyye. Beyrut: ?Alemu’l-Kütub, 1998. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | kitaptan bir metni doğru okur. |
2 | kitaptan bir metinden okuduğunu doğru anlar. |
3 | kitaptan bir metinden anladığını Türkçeye doğru aktarır. |
4 | Belagat temellerini görüntüle |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |