Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | BSE 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin aldıkları çalışma konularına bağlı olarak; araştırma yapabilme, proje hazırlayabilme, yeni tasarımlar oluşturabilme yeteneklerini geliştirmek, bireysel veya takım halinde çalışma becerilerini kazandırmak ve bitirme projesine hazırlık yapmaktır. |
Dersin İçeriği | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından belirlenen çalışma konusu dahilinde;araştırma yapılması, yapılmış çalışmaların taranması, ilgili bilgilerin toplanması, uygun görülmüşse konunun projelendirilmesi yada yeni tasarımların oluşturulması,bitirme projesi ön hazırlıklarının yapılması, ara raporların hazırlanması ve sunulması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı araştırma kaynaklarını ve araştırma tekniklerini bilir, araştırma yapabilir | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | Alanıyla ilgili gerek iş ve gerekse sosyal çevre oluşturabilir | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Tartışma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Konusuyla ilgili yeni tasarımlar yapabilir, uygulayabilir | Gösterip Yaptırma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | |
4 | Konusuyla ilgili proje hazırlayabilir, uygulayabilir | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Tartışma, Gözlem, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Eşleştirme Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Konusuyla ilgili farklı uygulama tekniklerini bilir, farklı uygulamalar yapabilir | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Gözlem, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | |
6 | Farklı sunumtekniklerini bilir, çalışmalarını sunabilir, aktarabilir | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Tartışma, Gözlem, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma konusunun belirlenmesi | |
2 | Çalışma konusunun belirlenmesi | |
3 | İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması - ön hazırlık | |
4 | İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması - ön hazırlık | |
5 | Konu ile ilgili çalışmaların derlenmesi | |
6 | Ara rapor sunumu | |
7 | Uygulama hazırlıkları - Verilerin Toplanması | |
8 | Uygulama hazırlıkları - Verilerin Toplanması | |
9 | Uygulama hazırlıkları - Verilerin Toplanması | |
10 | Ara rapor sunumu | |
11 | Uygulama çaışmaları - Verilerin toplanması | |
12 | Uygulama çaışmaları - Verilerin toplanması | |
13 | Tüm verilerin toplanıp derlenmesi | |
14 | Yapılan çalışmaların ilgili öğretim üyesi ile birlikte değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı araştırma kaynaklarını ve araştırma tekniklerini bilir, araştırma yapabilir | ||||||||||
2 | Alanıyla ilgili gerek iş ve gerekse sosyal çevre oluşturabilir | ||||||||||
3 | Konusuyla ilgili yeni tasarımlar yapabilir, uygulayabilir | ||||||||||
4 | Konusuyla ilgili proje hazırlayabilir, uygulayabilir | ||||||||||
5 | Konusuyla ilgili farklı uygulama tekniklerini bilir, farklı uygulamalar yapabilir | ||||||||||
6 | Farklı sunumtekniklerini bilir, çalışmalarını sunabilir, aktarabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |