Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Paralel Programlama Dilleri BSE 428 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT ÇAKIROĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Lojik,Mikroişlemci ve, Bilgisayar Organizasyonu derslerinin devamı şeklinde olup İşletim sistemine giriş düzeyindedir. Öğrencilere bilgisayar donanım işleyişi ve temel kontrolü hakkında bilgi verir
Dersin İçeriği Bu derste önce simgesel dilin yüksek düzeyli dillerle birlikte kullanılması ve bağlayıcılar ile yükleyicilerin geliştirme zincirindeki rolleri üzerinde durulur. Daha sonra işletim sistemlerinin giriş/çıkış altsistemleri ve aygıt sürücülerin işletim sistemi çekirdeğindeki yerleri tartışılır. Konu başlıkları:
Simgesel dil, altprogramlar, simgesel dil ile yüksek düzeyli dillerin birlikte kullanımı. Bağlayıcılar ve yükleyiciler. İşletim sistemlerinde giriş/çıkış, bloke olarak ya da olmadan çalışma, giriş/çıkış çoğullama, giriş/çıkış yazılım arayüzü. Aygıt sürücüler, kesmeli çalışma, çevre birimler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilgisayar Sistemlerine Genel Bakış
2 X86 Ailesi
3 Kişisel bilgisayar simgesel dili
4 Pentium İşlemci ve Assembler
5 Assembler
6 Bağlayıcılar ve yükleyiciler
7 Çekirdek yapısı
8 Giriş çıkış altsistemi
9 Giriş çıkış altsistemi (devam)
10 Aygıtlara erişim
11 Giriş çıkış çoğullama
12 Aygıt sürücüler
13 Uygulamalar
14 Öğrenci ödev sunuları
Kaynaklar
Ders Notu Öğretim üyesi notları
Operating Systemand Design princeples, William Stalling,Prentice Hall
Linux Device Drivers, Jonathan Corbet, Alessandro Rubini, Greg-Koah Hartman, O´Reilly, 2005, ISBN 0-596-0
Ders Kaynakları 1. Operating Systemand Design princeples, William Stalling,Prentice Hall
2.Operating System Concepts, Silberschatz Galvin, Addison Wesley. - Operating Systems
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak.
2 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek.
3 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak.
4 Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak.
5 Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak.
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak.
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 7
1. Ödev 7
1. Performans Görevi (Seminer) 10
2. Kısa Sınav 8
2. Ödev 8
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 55
1. Final 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 2 8 16
Kısa Sınav 1 15 15
Ödev 3 10 30
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 5