Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Süreç Denetimi BSE 433 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT ÇAKIROĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmeleri için, sürekli gelişme yönünde iç ve dış öğrenme olanaklarından yararlanarak daha verimli hale gelebilmelerini sağlayacak iş süreçlerinin yönetiminin gerçekleşebilmesi için yapılması gerekenlerin öğrenciye kazandırılması
Dersin İçeriği Süreçlerin organisayon yapıları içindeki yeri, Süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, Süreç tanımlama, Süreç durum analizi, Süreç performans ölçümü, dökümantasyonu, iyileştirilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini öğrenme Anlatım,
3 İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak tanımlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri,
4 Süreçlerin mevcut durumunu değerlendirme Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Süreçlerin performans ölçümlerinin nasıl yapıldığını öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
6 Süreç yönetiminde farklı modelleri tanıma Soru-Cevap, Anlatım,
7 Süreçlerin dökümante edilmesini öğrenme Anlatım, Tartışma,
8 Süreç iyileştirme yöntemlerini öğrenme Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Süreç Yönetimine Giriş
2 Yönetim alanındaki gelişmeler
3 Organizasyon yapıları ve süreçler
4 Süreç Tanımı ve Özellikleri
5 Sürecin Öğeleri
6 Süreçlerin Sınıflandırılması ve Hiyerarşisi
7 Yeni bir Süreç Tanımlama
8 Süreçlerin Mevcut Durumunun Değerlendirilmesi
9 Süreçlerin Mevcut Durumunun Değerlendirilmesi (Devam)
10 Süreç Performans Ölçümü
11 Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi
12 Süreçlerin Tanımlanmasında Yeni Bir Model: SCOR
13 Süreçlerin Dökümantasyonu
14 Süreçlerin İyileştirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu 1.Ders Sunumları Bölüm web sayfasında erişime açılacaktır.
Ders Kaynakları 2. Aras, A. A., Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, KalDer, 2005.
3. Harmon, P. Business process change: A managers guide to improving, redesigning and automating processes, Morgan Kaufmann Publishers, San Francisco, 2003.
4.Smith, H., Fingar, P., Business Process Management, Meghan-Kiffer Pres, USA, 2002.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak.
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini öğrenme
2 Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini öğrenme
3 İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak tanımlayabilme
4 Süreçlerin mevcut durumunu değerlendirme
5 Süreçlerin performans ölçümlerinin nasıl yapıldığını öğrenme
6 Süreç yönetiminde farklı modelleri tanıma
7 Süreçlerin dökümante edilmesini öğrenme
8 Süreç iyileştirme yöntemlerini öğrenme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5