Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Süreç Denetimi | BSE 433 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT ÇAKIROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmeleri için, sürekli gelişme yönünde iç ve dış öğrenme olanaklarından yararlanarak daha verimli hale gelebilmelerini sağlayacak iş süreçlerinin yönetiminin gerçekleşebilmesi için yapılması gerekenlerin öğrenciye kazandırılması |
Dersin İçeriği | Süreçlerin organisayon yapıları içindeki yeri, Süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, Süreç tanımlama, Süreç durum analizi, Süreç performans ölçümü, dökümantasyonu, iyileştirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini öğrenme | Anlatım, | |
3 | İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
4 | Süreçlerin mevcut durumunu değerlendirme | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Süreçlerin performans ölçümlerinin nasıl yapıldığını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Süreç yönetiminde farklı modelleri tanıma | Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Süreçlerin dökümante edilmesini öğrenme | Anlatım, Tartışma, | |
8 | Süreç iyileştirme yöntemlerini öğrenme | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Süreç Yönetimine Giriş | |
2 | Yönetim alanındaki gelişmeler | |
3 | Organizasyon yapıları ve süreçler | |
4 | Süreç Tanımı ve Özellikleri | |
5 | Sürecin Öğeleri | |
6 | Süreçlerin Sınıflandırılması ve Hiyerarşisi | |
7 | Yeni bir Süreç Tanımlama | |
8 | Süreçlerin Mevcut Durumunun Değerlendirilmesi | |
9 | Süreçlerin Mevcut Durumunun Değerlendirilmesi (Devam) | |
10 | Süreç Performans Ölçümü | |
11 | Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi | |
12 | Süreçlerin Tanımlanmasında Yeni Bir Model: SCOR | |
13 | Süreçlerin Dökümantasyonu | |
14 | Süreçlerin İyileştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Ders Sunumları Bölüm web sayfasında erişime açılacaktır. |
Ders Kaynakları | 2. Aras, A. A., Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, KalDer, 2005. 3. Harmon, P. Business process change: A managers guide to improving, redesigning and automating processes, Morgan Kaufmann Publishers, San Francisco, 2003. 4.Smith, H., Fingar, P., Business Process Management, Meghan-Kiffer Pres, USA, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini öğrenme | ||||||||||
2 | Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini öğrenme | ||||||||||
3 | İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak tanımlayabilme | ||||||||||
4 | Süreçlerin mevcut durumunu değerlendirme | ||||||||||
5 | Süreçlerin performans ölçümlerinin nasıl yapıldığını öğrenme | ||||||||||
6 | Süreç yönetiminde farklı modelleri tanıma | ||||||||||
7 | Süreçlerin dökümante edilmesini öğrenme | ||||||||||
8 | Süreç iyileştirme yöntemlerini öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |