Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik ve Olasılık | IST 206 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Matematik I-II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLAN ÇOBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel İstatistik teknikler hakkında bilgiler vermek, bu çerçevede verilerin derlenip düzenlenmesi ve basit istatistik tekniklerle analizlerinin yapılması, rassal olayların olasılıkları ve değişkenler arası ilişkilerin analiz edilmesi. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, Verilerin Seriler ve Grafiklerle gösterimi, Merkezi Eğilim Ölçüleri, Sapma Ölçüleri, Asimetri ve Basıklık Ölçüleri, Küme Teorisi, Sayma Teknikleri ve Olasılı Hesapları, Olasılık Dağılımları, Kesikli ve Sürekli Olasılık Dağılımları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ana kütle ve örnek kavramları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Veri derleme, düzenleme ve grafikle gösterim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Verilerin betimsel istatistiklerle tanımlayarak yorumlar yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Olaylar ve olasılıkları hakkında çözümler yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Olasılık dağılımlarını kullanarak olayları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Değişkenler arası ilişkileri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Temel kavramlar | |
2 | Veri Toplama, Verilerin Düzenlenmesi, Veri Analizi | |
3 | Grafikler, Zaman serileri | |
4 | Merkezi Eğilim Ölçüleri: Analitik ortalamalar (Aritmetik ortalama, Geometrik ortalama, Harmonik ortalama, Kareli ortalama) | |
5 | Merkezi Eğilim Ölçüleri: Analitik olmayan ortalamalar ( Mod, Medyan, Kartil, Desil ve Santiller) | |
6 | Merkezi Dağılım Ölçüleri (Sapma Ölçüleri) | |
7 | Asimetri ve Basıklık Ölçüleri | |
8 | Kümeler ve Sayma Teknikleri | |
9 | Olasılık Teoremleri | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Şartlı Olasılık ve Bayes Teoremi | |
12 | Olasılık Fonksiyonları | |
13 | Kesikli Olasılık Dağılımları | |
14 | Sürekli Olasılık Dağılımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Gözükızıl,Ö.F., Yaman,M., Olasılık problemleri, Sakarya Kitabevi, 2005. |
Ders Kaynakları | [1] Akdeniz, F. İstatistik ve Olasılık, A.Ü yayınları, 1995. [2] Cevdet Cerit, Olasılık, İstanbul . |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ana kütle ve örnek kavramları | ||||||||||
2 | Veri derleme, düzenleme ve grafikle gösterim | ||||||||||
3 | Verilerin betimsel istatistiklerle tanımlayarak yorumlar yapabilir | ||||||||||
4 | Olaylar ve olasılıkları hakkında çözümler yapar | ||||||||||
5 | Olasılık dağılımlarını kullanarak olayları analiz eder | ||||||||||
6 | Değişkenler arası ilişkileri analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |