Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Mimarisi ve Organizasyonu | BSE 306 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarların performans kriterlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | İşlemci tasarım yöntemlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İşlemci performansını artıran birimleri tasarlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | İşlemci aritmetiği, komut seti, kontrol, ve adresleme yöntemleri tasarım prensiplerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bellek organizasyonu ve depolama sistemlerinin özelliklerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
6 | Paralel işlemci mimarilerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Bilgisayar Mimarisi ve Kavramları | |
2 | Bilgisayar ve Mikroişlemcilerin Gelişimi ve Kısa Tarihi | |
3 | Performans Ölçütleri ve Terimleri | |
4 | Assembly Komut Yapıları ve Tasarımı-1 | |
5 | Assembly Komut Yapıları ve Tasarımı-2 | |
6 | Aritmetik İşlem Birim ve Yapıları-1 | |
7 | Aritmetik İşlem Birim ve Yapıları-2 | |
8 | Veriyolu Tasarımı ve Kontrol | |
9 | Pipeline Tekniği (ILP) | |
10 | Arasınav | |
11 | Bellek Hiyerarşisi, Ön ve Sanal Bellek | |
12 | Bellek Yönetimi | |
13 | G/Ç ve Arayüz Tasarımı | |
14 | Paralel işlemciler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bilgisayar Mimarisi ve Organizasyonu Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | Computer Organization & Design: The Hardware/Software Interface by D. A. Patterson and J. L. Hennessy Tanebaum, A.S., "Structured Computer Organization",4th Edition, Prentice Hall Computer Architecture: A Quantitative Approach: 4th Edition by J. L. Hennessy and D. A. Patterson Stallings, W., "Computer Organization & Architecture", 6th Edition, Prentice Hall |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayarların performans kriterlerini açıklar. | ||||||||||
2 | İşlemci tasarım yöntemlerini tanımlar. | ||||||||||
3 | İşlemci performansını artıran birimleri tasarlayabilir. | ||||||||||
4 | İşlemci aritmetiği, komut seti, kontrol, ve adresleme yöntemleri tasarım prensiplerini açıklar. | ||||||||||
5 | Bellek organizasyonu ve depolama sistemlerinin özelliklerini karşılaştırır. | ||||||||||
6 | Paralel işlemci mimarilerini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |