Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Devre Analizi | BSE 201 | 3 | 3 + 2 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin elektrik devre elemanlarını, devre yasalarını ve temel teoremleri, devrelerin çözüm yöntemlerini anlamaları. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar. Bellek elemanı bulundurmayan lineer devrelerin analiz yöntemleri: Çevre akımları yöntemi, düğüm gerilimleri yöntemi. Devre teoremleri: Thevenin-Norton teoremi, toplamsallık teoremi, maksimum güç teoremi. Bellek elemanı bulunduran lineer devrelerin durum denklemleri yöntemi ile analizi: Birinci ve ikinci mertebeden devreler, geçici ve kalıcı çözüm, kararlılık. Sinüsoidal sürekli hal analizi. Konularla ilgili deneyler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik devrelerini çeşitli özellikleriyle tanıyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Akım ve gerilim denklemlerini kurabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Akım ve gerilim denklemlerini çözebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Direnç devrelerini analiz ederek sonuçları yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
5 | Devre teoremlerini uygulayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
6 | Dinamik devrelerin geçici ve kalıcı çözümlerini bularak yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
7 | İlgili deneyleri yaparak sonuçları yorumlayabilme | Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
8 | SPICE (ve/veya benzeri) yazılımını devrelerin analizi amacıyla kullanabilme | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrik devre elemanları | |
2 | Elektriksel güç ve enerji, akım ve gerilim | |
3 | Akım ve gerilim denklemleri | |
4 | Çevre akımları yöntemi, deneysel çalışma | |
5 | Düğüm gerilimleri yöntemi, deneysel çalışma | |
6 | Thevenin-Norton teoremi, deneysel çalışma | |
7 | Toplamsallık teoremi, maksimum güç teoremi, deneysel çalışma | |
8 | Çeşitli problemler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Durum denklemleri yöntemi, | |
11 | Birinci mertebeden durum denklemlerinin analizi, deneysel çalışma | |
12 | Sinüsoidal sürekli hal analizi: fazör ve ilgili kavramlar, fazörler cinsinden akım ve gerilim denklemleri | |
13 | Sinüsoidal kararlı halde devre çözüm yöntemleri, ilgili deneyler | |
14 | Çeşitli problemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ferikoğlu, Abdullah, Devre Analizi I-II, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2003 [2] Ferikoğlu, Abdullah, Çözümleriyle Devre ve Sistem Analizi Problemleri, Sakarya Yayınevi, 2005 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrik devrelerini çeşitli özellikleriyle tanıyabilme | ||||||||||
2 | Akım ve gerilim denklemlerini kurabilme | ||||||||||
3 | Akım ve gerilim denklemlerini çözebilme | ||||||||||
4 | Direnç devrelerini analiz ederek sonuçları yorumlayabilme | ||||||||||
5 | Devre teoremlerini uygulayabilme | ||||||||||
6 | Dinamik devrelerin geçici ve kalıcı çözümlerini bularak yorumlayabilme | ||||||||||
7 | İlgili deneyleri yaparak sonuçları yorumlayabilme | ||||||||||
8 | SPICE (ve/veya benzeri) yazılımını devrelerin analizi amacıyla kullanabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
2. Ara Sınav | 20 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Proje / Tasarım | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü | 198 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |