Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İktisat | TEF 230 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisadi temel kavramların öğrenilmesi, | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Rasyonel davranan tüketicinin ekonomik karar verme sürecinin öğrenilmesi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Piyasa kavramının anlaşılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kar maksimizasyonu amaçlayan işletmenin rasyonel karar verme süreçlerinin öğrenilmesi | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Piyasa çeşitlerinin kavranılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Makro ekonominin temel kavramlarının öğrenilmesi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Milli gelir ve unsurları ile denge milli gelir düzeyinin oluşumunun öğrenilmesi | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
8 | Devletin ekonomideki rolü ve milli gelirin belirlenimi üzerindeki etkisinin öğrenilmesi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Para, İktisadi Büyüme ve İktisadi Sistemlerin temel unsurlarının kavranılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisadi Hayata Toplu Bakış, Genel Kavramlar, İktisadi Olay ve Tarafları, Kıtlık (Nedret Kanunu), İktisadi Adam Davranışı ve Tarafların Davranış Biçimleri | |
2 | Piyasa, Talep ve Talebi Etkileyen Unsurlar, Arz ve Arzı Etkileyen Unsurlar, Piyasa Dengesi, Piyasa Dengesinde Meydana Gelen Değişmeler, | |
3 | Esneklik (Elastiklik): Talep ve Arz Esneklikleri, Hesaplama Şekilleri ve Yorumları | |
4 | Tüketici Dengesi: Fayda Analizi, Eş-Fayda ve Bütçe fonksiyonları ile tüketici dengesinin belirlenmesi | |
5 | Üretim Teorisi (Üretici Dengesi): Azalan Verim Kanunu, Eş-Ürün ve Maliyet Doğrusu Fonksiyonları, Uzu Dönem Üretim Maliyetlerinin Belirlenmesi | |
6 | Firma Gelirleri, Firma Dengesi (Tam Rekabet Piyasasında Kısa Dönem ve Uzun Dönem Analizi) | |
7 | Monopol Firmanın Gelir Fonksiyonlarının Belirlenmesi ve Firma Dengesi, Tam Rekabet Piyasasındaki İşletme ile Monopol İşletmenin Karşılaştırılması | |
8 | İktisadi Hayata Makro Bakış GSMH-Amortisman-SMH- Milli Gelir ve Milli Gelirin Temel Belirleyicilerinin Analizi | |
9 | Arasınav | |
10 | MG’in Hesaplama Şekilleri ve MG Yorumları MG’in Toplam Arz, Toplam Talep ve Yatırım Tasarruf Açısından Denge Düzeyinin Belirlenmesi. | |
11 | Çarpan ve Hızlandıran mekanizmalarının Geometrik ve Cebirsel Gösterimi, Devletin Ekonomik Hayata Müdahale Gerekçe ve Şekilleri ile Milli Gelir Üzerindeki Etkileri | |
12 | Paranın Tarihsel Süreci, Bankacılık Kurumun Oluşum Süreci, Para Arzı ile İstihdam-Gelir ve Para Değeri Arasındaki İlişkiler | |
13 | Gelir Dağlımı ve Dağlımla ilgili değerlendirmeler İktisadi Büyüme, İktisadi Büyüme-Gelişme ilişkileri | |
14 | Uluslararası Ekonomik İlişkiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Salih Şimşek- M Kemal Aydın, İktisat Bilimine Giriş, Değişim Yayınları, İstanbul, 2004 (4.Baskı), |
Ders Kaynakları | İktisada Giriş adı taşıyan tüm kitaplar kullanılabilir |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İktisadi temel kavramların öğrenilmesi, | ||||||||||
2 | Rasyonel davranan tüketicinin ekonomik karar verme sürecinin öğrenilmesi | ||||||||||
3 | Piyasa kavramının anlaşılması | ||||||||||
4 | Kar maksimizasyonu amaçlayan işletmenin rasyonel karar verme süreçlerinin öğrenilmesi | ||||||||||
5 | Piyasa çeşitlerinin kavranılması | ||||||||||
6 | Makro ekonominin temel kavramlarının öğrenilmesi | ||||||||||
7 | Milli gelir ve unsurları ile denge milli gelir düzeyinin oluşumunun öğrenilmesi | ||||||||||
8 | Devletin ekonomideki rolü ve milli gelirin belirlenimi üzerindeki etkisinin öğrenilmesi | ||||||||||
9 | Para, İktisadi Büyüme ve İktisadi Sistemlerin temel unsurlarının kavranılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |