Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Donanımı | EBO 105 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Barış Boru, Arş.Gör.Sinan TUNCEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, bilgisayar donanımında kullanılan birimleri, kartların ve cihazların yapılarını, çalışmalarını ve kullanımlarını öğrencilere kavratabilmek; Bilgisayar sistemlerinin oluşturulması, montajı, bakım-onarımı için gerekli bilgilerin öğretimine yönelik hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar sistemini oluşturan donanımlar ile ilgili önceki öğrenmelerin izlenmesi; Sistem ünitesi ve birimlerinin görsel olarak incelenmesi; Bilgisayarın parçalanması ve parçalarının bağlantı noktaları (portlar) ile anlatılması; Giriş -çıkış birimleri ve bu birimlerin bilgisayara bağlantı noktaları; Parçalanan bilgisayarın öğrenciler ile toplanması, sistemin kurulması ve gerekli programların yüklenmesi; Bilgisayar bakım-onarım ve arızaları; Temel sorun çözümleme; İnternet bağlantılarını yükleme ve ayarlama işlemlerinin yapılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel parçaları tanıma | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Parçaları birleştirebilme | Problem Çözme, | |
3 | Bilgisayarı kurabilme | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Temel problemleri kavrama | Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
5 | Yazılım altyapısını sağlama | Grupla Çalışma, | |
6 | Ağ kurulumu | Grupla Çalışma, | |
7 | İnternet ayarları | Grupla Çalışma, | |
8 | Bilgisayar problemlerini gidermek | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bilgisayar tanımı, mimarisi ve işleyişi | |
3 | Anakartların yapıları, işleyişleri, teknik özellikleri ve kurulumları | |
4 | Mikroişlemciler, yapıları, işleyişleri, teknik özellikleri ve kurulumları | |
5 | Belleklerin çeşitleri, yapıları, işleyişleri, teknik özellikleri ve kurulumları | |
6 | Veri yolları çeşitleri, yapıları, işleyişleri ve teknik özellikleri | |
7 | Sürücü çeşitleri, yapıları, işleyişleri, teknik özellikleri ve kurulumları | |
8 | Chipsetlerin çeşitleri, yapıları, işleyişleri ve teknik özellikleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | BIOS ayarlarının yapılması | |
11 | Donanım kesintileri ve işleyişleri | |
12 | Bilgisayar Sistemlerinin montaj tekniklerinin | |
13 | Bilgisayar sistemlerinin bakım ve onarımının öğretimi | |
14 | Bilgisayar virüsleri ve yazılımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | MEGEP Ders Modülleri |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel parçaları tanıma | ||||||||||
2 | Parçaları birleştirebilme | ||||||||||
3 | Bilgisayarı kurabilme | ||||||||||
4 | Temel problemleri kavrama | ||||||||||
5 | Yazılım altyapısını sağlama | ||||||||||
6 | Ağ kurulumu | ||||||||||
7 | İnternet ayarları | ||||||||||
8 | Bilgisayar problemlerini gidermek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |