Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Programlama Dilleri II | EBO 424 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | oyun programlamanın temellerini kavramak | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | 2B ve 3B modelleme yapabilmek | Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, | |
3 | Oyun motorlarının çalışma prensiplerini kavramak | Anlatım, Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, | |
4 | oyun programlarında kullanılan algoritmaları öğrenmek | Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun programlamaya giriş ve oyun programlamanın tarihi | |
2 | 3B matematik | |
3 | 2B ve 3B dönüşümler | |
4 | 3B modelleme | |
5 | 3B modelleme | |
6 | Karakter modelleme | |
7 | Karakter modelleme | |
8 | Oyunda ses | |
9 | Giriş donanımları | |
10 | Çıkış donanımları | |
11 | Oyun motorları | |
12 | Oyunda yapay zeka | |
13 | Uygulamalar | |
14 | Öğrenci ödev sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Oyun programlamaya giriş ders notları |
Ders Kaynakları | 1. Engel, WF, Beginning Direct 3D Game Programming, 2nd edn, Premier Press, 2003. 2. Walsh, P, Advanced 3D Game Programming with DirectX 9.0, Wordware Publishing Inc., 2003. 3. Luna, FD, Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0, Wordware Publishing Inc., 2003 4. LaMothe, A, Tricks of the Windows Programming Gurus, 2nd edn, Sams Publishing, 2002. 5. LaMothe, A, Tricks of the 3D Game Programming Gurus: Advanced 3D Graphics and Rasterization, Sams Publishing, 2003. 6. Petzold, C, Programming Windows, 5th edn, Microsoft Press, 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | oyun programlamanın temellerini kavramak | ||||||||||
2 | 2B ve 3B modelleme yapabilmek | ||||||||||
3 | Oyun motorlarının çalışma prensiplerini kavramak | ||||||||||
4 | oyun programlarında kullanılan algoritmaları öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 7 |
1. Ödev | 7 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Kısa Sınav | 8 |
2. Ödev | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |