Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretimde Planlama ve Değerlendirme | EBB 216 | 4 | 3 + 2 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | öğretim ve öğrenme ilkelerini kavrama ve öğretim yöntemlerini yeniden ve etkili kullanabilmeyi sağlamak Ve Eğitim ve öğretimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramları tanıyarak, ölçmede geçerli, güvenilir ve kullanışlı ölçme tekniklerini nasıl kullanacağını öğrenir, ölçme sonuçları ile ilgili istatistiksel yöntemleri kullanmayı bilir. |
Dersin İçeriği | ÖĞRENME ÖĞRETME İLKELERİ,ÖĞRETMEN SORUMLULUKLARI,ÖĞRETİMİN PLANLANMASI,EĞİTİMDE HEDEF,ÖĞRETİM ARAÇLARI,SINIF YÖNETİMİ,SINIFTA DİSİPLİN SAĞLAMA VE EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ KAVRAMLAR, ÖLÇMEDE GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK, ÖLÇME TEKNİKLERİ, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER, DUYUŞSAL ALAN DAVRANIŞLARININ ÖLÇÜLMESİ, PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ VE PERFORMANS DEĞERLENDİRME, SORU HAZIRLAMA TEKNİKLERİ |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR | Anlatım, | |
2 | EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ ÖĞRENİR | Anlatım, | |
3 | DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI ÖĞRENİR | Anlatım, | |
4 | PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ ANLAR | Anlatım, | |
5 | TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
6 | TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ ÖĞRENİR | Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ÖĞRENME VE ÖĞRETME İLKELERİ | |
2 | EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖĞELERİ | |
3 | EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA | |
4 | PROGRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ | |
5 | ÖĞRETME - ÖĞRENME STRATEJİ VE MODELLERİ | |
6 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ | |
7 | ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI | |
8 | ÖĞRETİM VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ | |
9 | BAŞLICA ÖĞRETME –ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI | |
10 | ARA SINAV | |
11 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
12 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
13 | DOĞRUDAN ÖLÇME, DOLAYLI ÖLÇME, ÖLÇEK, ÖLÇÜT, BAĞIL VE MUTLAK ÖLÇÜT, ÖLÇMEDE HATA TÜRLERİ VE ÖLÇEK ÇEŞİTLERİ (SINIFLAMA, SIRALAMA, EŞİT ARALIKLI VE ORANLI ÖLÇEKLER) MUTLAK VE BAĞIL DEĞERELNDİRME | |
14 | SÖZLÜ SINAVLAR, KISA CEVAP TESTLERİ, DOĞRU YANLIŞ TESTLERİ , EŞLEŞTİRMELİ TESTLER VE ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ESKİCUMALI AHMET VE İŞMAN AYTEKİN (2005) ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME, PEGEM A YAYINCILIK ANKARA. |
Ders Kaynakları | DEMİREL ÖZCAN (2008)Öğretme Sanatı : Öğretim İlke ve Yöntemleri PEGEM A YAYINCILIK, ANKARA HESAPÇIOĞLU MUHSİN (1994)Öğretim İlke ve Yöntemleri. Beta Basın Yayın Dağıtım,İstanbul. Turgut M. Fuat (1984) Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme Saydam Matbaacılık 3. Baskı Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR | ||||||||||
2 | EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ ÖĞRENİR | ||||||||||
3 | DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI ÖĞRENİR | ||||||||||
4 | PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ ANLAR | ||||||||||
5 | TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR | ||||||||||
6 | TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ ÖĞRENİR | ||||||||||
7 | METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |