Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Robotik | EBO 429 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Robotiğin temellerini kavramak | Anlatım, | |
2 | Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bir otomasyon sisteminde robotların görevini kavramak | Anlatım, | |
4 | Robot kinematiği ve dinamiği hakkında genel bir bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Robotiğe giriş, tarihsel gelişim ve temel kavramlar | |
2 | Otomasyon sistemlerinde robotlar, grup teknolojisi | |
3 | Robotlarda eksenler, koordinat sistemleri | |
4 | Robot çeşitleri ve kullanım yerleri | |
5 | Robot hareket ettirme sistemleri | |
6 | Robot dinamiği | |
7 | Robot kinematiği | |
8 | Kinematik analiz | |
9 | Düz kinematik denklemlerin çıkartılması | |
10 | Ters kinematik problemi ve çözüm yöntemleri | |
11 | Yörünge planlaması, konum ve hız eğrilerinin elde edilmesi | |
12 | Robotlarda uç elemanları | |
13 | Robot simülasyon yazılımları | |
14 | Endüstriyel robotik uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- FU K.S., GONZALEZ R.C., LEE C.S.G.,Robotics Control, Sensing, Vision and Intelligence, McGrow-Hill, 1987. 2- GROOVER M.P., WEISS M., NAGEL R.N., ODREY N.G., Industrial robotics: Technology, programming and applications, New York McGrow-Hill, 1986. 3- BİNGÜL, Z., KUCUK S., Robot Tekniği 1, Birsen Yayınevi, 2005. 4- PAUK R.P., Robot manipulators: Mathematics, Programming and Control, MIT press, 1981. 5- VAROL, A., Robotik, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Robotiğin temellerini kavramak | ||||||||||
2 | Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak | ||||||||||
3 | Bir otomasyon sisteminde robotların görevini kavramak | ||||||||||
4 | Robot kinematiği ve dinamiği hakkında genel bir bilgi sahibi olmak | ||||||||||
5 | Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |