Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik | TEF 231 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistik kuram ve tekniklerini öğrenen öğrenci, bu bilgi birikimini diğer derslerin istatistiksel bilgi altyapısında kullanacak ve iktisat ve yönetim problemlerine analitik olarak düşünüp çözüm önerileri sunabilecektir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistiğin önemi, veri kaynakları, temel kavramlar | |
2 | Verilerin toplanması | |
3 | Verilerin işlenmesi, Seriler ve grafikler | |
4 | Ortalamalar: Duyarlı Ortalamalar | |
5 | Ortalamalar: Duyarlı Olmayan Ortalamalar | |
6 | Değişkenlik ve bölünme şekli: Değişkenlik ölçüleri | |
7 | Değişkenlik ve bölünme şekli: Toplanma Oranı, asimetri ve basıklık ölçümleri | |
8 | Oranlar ve İndeksler: Mekan, Zaman, sabit ve değişik esaslı indeksler ve indekler arası geçişler | |
9 | ARASINAV | |
10 | İndeksler: basit ve bileşik fiyat ve miktar indeksi hesaplama yöntemleri | |
11 | Olasılık ve bölünmeleri | |
12 | Olasılık ve bölünmeleri | |
13 | Binom, hipergeometrik ve poisson bölünmeleri | |
14 | Normal bölünme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Serper, Ö.(2004), Uygulamalı İstatistik I ve Uygulamalı İstatistik II, Bursa:Ezgi Kitabevi Diğer Kaynaklar: Özsoy, O. (2005), İktisatçılar ve İşletmeciler için İstatistik, Ankara:Siyasal Kitabevi. Özkan, Y. (), Uygulamalı İstatistik. Gürsakal, N.(1999), Bilgisayar Uygulamalı İstatistik I, Bilgisayar Uygulamalı İstatistik II, İstanbul:Alfa. Der,A Handbook of Statistical Analyses using SAS, Wahington: Chapman &Hall/CRC. Yamak, R. Ve Köseoğlu, M. (2006), Uygulamalı İstatistik ve Ekonometri, Trabzon: Akasakal Kitap Kırtasiye. Köseoğlu, M. (2006),Uygulamalı İstatistik ve Ekonometri SORU BANKASI (KPSS, AÖ, Müfettişlik, Uzmanlık, Bankacılık ve Meslek Sınavlarına Hazırlık), Trabzon: Aksakal Kitap Kırtasiye. Çepni, E.(2005), Ekonomik Göstergeler ve İstatistikler Rehberi, Ankara:Seçkin Kitabevi. Tekin, M., Çağlayan, E.(2003), Excel ile Temel Ekonometri, İstanbul: Der Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistik kuram ve tekniklerini öğrenen öğrenci, bu bilgi birikimini diğer derslerin istatistiksel bilgi altyapısında kullanacak ve iktisat ve yönetim problemlerine analitik olarak düşünüp çözüm önerileri sunabilecektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 44 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |