Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Programlanabilir Mantık Devreleri EBO 438 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Temel otomasyonal sistemleri anlayabilecek alt yapısını oluşturmak, programlama mantalitesine zemin hazırlamak, proseslerde malzeme ve maliyeti düşürebilecek spektrum meydana getirebilecek ortamlar hazırlamak
Dersin İçeriği Kumanda sistemlerinin yapısı ,sayı sistemleri ,haberleşme dünyası için standartlar otomasyonel sistemlere genel bakış,sıralı kontrol,hareket kontrolü,süreç denetimi,veri yönetimi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Lojik ifadeleri kullanabilmek Anlatım, Soru-Cevap,
2 Sıralı akışlarda zaman diyagramları üretebilmek Soru-Cevap, Anlatım,
3 Saha elemanlarının haberleşebilmesini yönetebilmek Anlatım,
4 Tam çözüme gruplandırmalar yaparak ulaşabilmek, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Programcılık spektrumu , Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri,
6 Çözüm tasarımı yapmak. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lojik ifadeler ve otomasyon cihazları
2 Program ve komut kavramları ve editörleri
3 Temel lojik anahtarlama komutları
4 Zamanlayıcılar Sayıcılar
5 Karşılaştırma komutları
6 Hareket yönü ve adet tespit düzeneği
7 Karıştırma prosesi
8 Renk ayırma düzeneği
9 Robotik kol
10 Alt program uygulama örnekleri
11 Sıralı kontrol uygulama örnekleri
12 Analog giriş çıkış örnekleri
13 Kesme uygulama örnekleri
14 OP panelden bir motorun çalıştırılması, durdurulması
Kaynaklar
Ders Notu “Programmable Logic Controllers and Their Engineering Applications”,Alan J.Crispin McGraw-Hill Book Company 95.
“Simatic S7-200 Applications ‘Tips and Trick’”,Status 10/95
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Lojik ifadeleri kullanabilmek
2 Sıralı akışlarda zaman diyagramları üretebilmek
3 Saha elemanlarının haberleşebilmesini yönetebilmek
4 Tam çözüme gruplandırmalar yaparak ulaşabilmek,
5 Programcılık spektrumu ,
6 Çözüm tasarımı yapmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5