Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması TEF 402 8 2 + 6 5 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adayı öğrencilerin uygulama yapacağı okulda öğrenme öğretme sürecinde gözlem uygulama ve değerlendirme yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Yıllık,günlük,ünite planlarının hazırlanması,atölye dersleri,seçilen okullarda uygulama yapılması ve uygulamaların değerlendirilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim/öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde öğretmen adayından beklenen ve yapılması gereken etkinlikleri uygulamalı olarak yapma becerisini kazanır Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yıllık plan örneğinin hazırlanması
2 Günlük plan örneğinin hazırlanması
3 Ünite planı örneğinin hazırlanması
4 Atölye dersi ve normal teknik bir ders için zümre toplantı örneğinin hazırlanması
5 Öğretmenler tarafından derslerde doldurulan “sınıf defteri” örneğ
6 Uygulama yapılan okullarda karşılaşılan problemlerin tespiti
7 Takip edilen dersle ilgili değerlendirme ve önerilerin sunulması
8 Uygulama okulunun değerlendirilmesi
9 Öğretmenlerin yaptıkları/karşılaştıkları diğer işlemlere ilişkin örnek işlemlerin hazırlanması
10 Öğretmenlerin yaptıkları/karşılaştıkları diğer işlemlere ilişkin örnek işlemlerin hazırlanması
11 İki farklı konuda örnek ders anlatımı için ders notunun hazırlanması
12 İki farklı konuda örnek ders anlatımı için ders notunun hazırlanması
13 Örnek derslerle ilgili sınav sorularının hazırlanması
14 Hazırlanan soruların cevap anahtarının hazırlanması
Kaynaklar
Ders Notu Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Rehberi
Ders Kaynakları MEB mevzuatı
Mesleki eğitim teknikleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. X
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. X
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Eğitim/öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde öğretmen adayından beklenen ve yapılması gereken etkinlikleri uygulamalı olarak yapma becerisini kazanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 97
1. Kısa Sınav 1
1. Ödev 1
2. Kısa Sınav 1
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 4 4
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5