Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Haberleşme Teknolojileri | ELE 441 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, İnternet programlamanın temellerini kapsamaktadır. Öğrencilere Java aracılığıyla İnternet uygulamaları geliştirmede deneyim sağlayacaktır. Dağıtık uygulamaların geliştirilmesinde bir temel olacaktır. Öğrenciler Java ve teknolojilerini kullanarak interaktif WWW sayfaları tasarlayıp yazabileceklerdir. Öğrenciler hipertext, grafik, video ve ses içeriklerini kullanarak farklı biçimlerdeki veriyi WWW sayfalarında sunabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Klasik sunucu-istemci uygulamaları ve eşler arası (peer to peer) uygulamaların için Java soket programlama İş parçacıkları (threads), semaforlar ve paylaşımlı bellek kullanılarak paralel programlama JSP ve servletler Protokoller Html formları java AWT, appletler Java iş parçacıkları, javabeans |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sunucu-istemci modelinin İnternet programlamada ne işe yaradığını, | Anlatım, | |
2 | Internet programlama görevlerinin nasıl gerçekleştirildiği | Anlatım, | |
3 | Ağ üzerinden veri transferini gerçekleştirmede kullanılan İnternet araçlarının tasarımını | Anlatım, | |
4 | Yazılım oluşturmayı ve interaktif, istemci-taraflı çalışabilir web uygulamalarının geliştirilmesini, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Java sunucu-istemci soket ve iş parçacığı uygulamalarını geliştirebilmeyi | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | GUI Tasarımı | |
3 | İstisnalar | |
4 | Dosyalar ve G/Ç | |
5 | Koleksiyonlar | |
6 | Appletler | |
7 | İş Parçacıkları (Threads) | |
8 | Ağ Programlama: istemci soketleri, | |
9 | Ağ Programlama: sunucu soketleri, | |
10 | Ağ Programlama: güvenlik, | |
11 | Ağ Programlama: URL bağlantıları, | |
12 | Ağ Programlama: RMI, vb. | |
13 | Servletler | |
14 | JSP |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Deitel and Deitel. "Java - How to Program", Prentice Hall, 2005, |
Ders Kaynakları | Advanced Java: Internet Applications, Art Gittleman, Second Edition, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sunucu-istemci modelinin İnternet programlamada ne işe yaradığını, | ||||||||||
2 | Internet programlama görevlerinin nasıl gerçekleştirildiği | ||||||||||
3 | Ağ üzerinden veri transferini gerçekleştirmede kullanılan İnternet araçlarının tasarımını | ||||||||||
4 | Yazılım oluşturmayı ve interaktif, istemci-taraflı çalışabilir web uygulamalarının geliştirilmesini, | ||||||||||
5 | Java sunucu-istemci soket ve iş parçacığı uygulamalarını geliştirebilmeyi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |