Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Deneyimi II | TEF 401 | 7 | 1 + 4 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adayı öğrencilerin uygulama yapacağı okulda öğrenme öğretme sürecinde gözlem uygulama ve değerlendirme yapmasını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar,öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır ve konuyu pratikle ilişkilendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Öğrencilerin anlama düzeylerine uygun değerlendirme materyali hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Hedef davranışlara uygun yöntem ve teknikleri belirler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Uygun araç - gereç ve materyalleri seçebilir ve hazırlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Hedef davranışlara ulaşma düzeyini değerlendirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Öğrencilerin derslere etkin katılımı için etkinlikler düzenler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Konuyu pratikle ilişkilendir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönem Planı | |
2 | Yönerge ve Açıklamalar | |
3 | Soru Sorma Alıştırmaları | |
4 | Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü | |
5 | Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirilmesi | |
6 | Ders Kitaplarından Yararlanma | |
7 | Grup Çalışmaları | |
8 | Çalışma Yapraklarının Hazırlanması ve Kullanılması | |
9 | Değerlendirme ve Kayıt Tutma | |
10 | Test Hazırlama, Puanlama, Analiz | |
11 | Öğretimde Benzetimlerden Yararlanma | |
12 | Dersi Planlama | |
13 | Etkinlikleri Sıraya Koyma | |
14 | Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Rehberi |
Ders Kaynakları | MEB mevzuatı Mesleki eğitim teknikleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar | ||||||||||
2 | Öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır | ||||||||||
3 | Öğrencilerin anlama düzeylerine uygun değerlendirme materyali hazırlar | ||||||||||
4 | Hedef davranışlara uygun yöntem ve teknikleri belirler | ||||||||||
5 | Uygun araç - gereç ve materyalleri seçebilir ve hazırlayabilir | ||||||||||
6 | Hedef davranışlara ulaşma düzeyini değerlendirir | ||||||||||
7 | Öğrencilerin derslere etkin katılımı için etkinlikler düzenler | ||||||||||
8 | Konuyu pratikle ilişkilendir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 97 |
1. Kısa Sınav | 1 |
1. Ödev | 1 |
2. Kısa Sınav | 1 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |