Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri I | TEF 302 | 6 | 2 + 2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mesleki-teknik öğretmenlik konu alanlarında kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanımak ve uygulamak. Belirli kuram ve modellere göre mesleki-teknik dersleri planlamak, yürütmek ve değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, stratejileri, yöntem ve teknikler ve bunların mesleki-teknik konu alanında öğrenme-öğretme süreçleri tasarımının strateji, yöntem ve tekniklerin seçimi ve öğretimi değerlendirme metodlarının geliştirilerek kullanılması ve uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş eğitim teknolojileriyle ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar, açıklar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğretimin temel esaslarıyla ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Öğrenme İçin gerekli motivasyon İlkelerini belirtir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Mesleki-teknik öğretimin temel ilkelerini ilkeleri açıklar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanmasıyla ilgili genel özellikleri açıklar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
7 | Öğrenme-öğretme etkinliklerini planlar ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
8 | Öğrenmede bir faktör olarak Uyumla İlgili İlkeler belirtir ve uygular | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Uygulanmakta olan öğrenme-öğretme metotlarını çeşitli öğretim parametrelerine göre karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
10 | Uygulanmakta olan öğrenci değerlendirme metotları karşılaştırır, değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel Öğretim Yöntemleri Genel Bilgiler (Giriş) | |
2 | Çağdaş Eğitim Teknolojisi | |
3 | Öğretim Teknolojileri | |
4 | Öğretim disiplinleri | |
5 | Öğretimin Temel Esasları | |
6 | Öğrenme İçin motivasyon İlkeleri | |
7 | Öğrenmede bir faktör olarak Uyumla İlgili İlkeler | |
8 | Öğrenme durumu | |
9 | VİZE YOKLAMASI | |
10 | Mesleki ve Teknik Öğretimin Temel ilkeleri | |
11 | Öğrenme-Öğretme Etkinliklerinin Planlanması (Giriş) | |
12 | Öğrenme-Öğretme Etkinliklerinin Planlanması (Genel Özellikler) | |
13 | Öğrenme-Öğretme Etkinliklerinin Planlanması (Çeşitli Parametreler) | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr. Cevat ALKAN, Özel Öğretim Yöntemleri, 3. Baskı 2005 |
Ders Kaynakları | İnternetteki çeşitli eğitim siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | ||||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çağdaş eğitim teknolojileriyle ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar, açıklar ve uygular | ||||||||||
2 | Öğretimin temel esaslarıyla ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular | ||||||||||
3 | Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular | ||||||||||
4 | Öğrenme İçin gerekli motivasyon İlkelerini belirtir ve uygular | ||||||||||
5 | Mesleki-teknik öğretimin temel ilkelerini ilkeleri açıklar ve uygular | ||||||||||
6 | Öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanmasıyla ilgili genel özellikleri açıklar ve uygular | ||||||||||
7 | Öğrenme-öğretme etkinliklerini planlar ve değerlendirir | ||||||||||
8 | Öğrenmede bir faktör olarak Uyumla İlgili İlkeler belirtir ve uygular | ||||||||||
9 | Uygulanmakta olan öğrenme-öğretme metotlarını çeşitli öğretim parametrelerine göre karşılaştırabilir | ||||||||||
10 | Uygulanmakta olan öğrenci değerlendirme metotları karşılaştırır, değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |