Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Öğretim Yöntemleri I TEF 302 6 2 + 2 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Mesleki-teknik öğretmenlik konu alanlarında kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanımak ve uygulamak. Belirli kuram ve modellere göre mesleki-teknik dersleri planlamak, yürütmek ve değerlendirmek.
Dersin İçeriği Öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, stratejileri, yöntem ve teknikler ve bunların mesleki-teknik konu alanında öğrenme-öğretme süreçleri tasarımının strateji, yöntem ve tekniklerin seçimi ve öğretimi değerlendirme metodlarının geliştirilerek kullanılması ve uygulanması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çağdaş eğitim teknolojileriyle ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar, açıklar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Öğretimin temel esaslarıyla ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
3 Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
4 Öğrenme İçin gerekli motivasyon İlkelerini belirtir ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
5 Mesleki-teknik öğretimin temel ilkelerini ilkeleri açıklar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
6 Öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanmasıyla ilgili genel özellikleri açıklar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
7 Öğrenme-öğretme etkinliklerini planlar ve değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
8 Öğrenmede bir faktör olarak Uyumla İlgili İlkeler belirtir ve uygular Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
9 Uygulanmakta olan öğrenme-öğretme metotlarını çeşitli öğretim parametrelerine göre karşılaştırabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
10 Uygulanmakta olan öğrenci değerlendirme metotları karşılaştırır, değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel Öğretim Yöntemleri Genel Bilgiler (Giriş)
2 Çağdaş Eğitim Teknolojisi
3 Öğretim Teknolojileri
4 Öğretim disiplinleri
5 Öğretimin Temel Esasları
6 Öğrenme İçin motivasyon İlkeleri
7 Öğrenmede bir faktör olarak Uyumla İlgili İlkeler
8 Öğrenme durumu
9 VİZE YOKLAMASI
10 Mesleki ve Teknik Öğretimin Temel ilkeleri
11 Öğrenme-Öğretme Etkinliklerinin Planlanması (Giriş)
12 Öğrenme-Öğretme Etkinliklerinin Planlanması (Genel Özellikler)
13 Öğrenme-Öğretme Etkinliklerinin Planlanması (Çeşitli Parametreler)
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Prof.Dr. Cevat ALKAN, Özel Öğretim Yöntemleri, 3. Baskı 2005
Ders Kaynakları İnternetteki çeşitli eğitim siteleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak.
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek.
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak.
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak.
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak.
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. X
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Çağdaş eğitim teknolojileriyle ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar, açıklar ve uygular
2 Öğretimin temel esaslarıyla ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular
3 Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular
4 Öğrenme İçin gerekli motivasyon İlkelerini belirtir ve uygular
5 Mesleki-teknik öğretimin temel ilkelerini ilkeleri açıklar ve uygular
6 Öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanmasıyla ilgili genel özellikleri açıklar ve uygular
7 Öğrenme-öğretme etkinliklerini planlar ve değerlendirir
8 Öğrenmede bir faktör olarak Uyumla İlgili İlkeler belirtir ve uygular
9 Uygulanmakta olan öğrenme-öğretme metotlarını çeşitli öğretim parametrelerine göre karşılaştırabilir
10 Uygulanmakta olan öğrenci değerlendirme metotları karşılaştırır, değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 8 8
Sözlü Sınav 1 2 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 79
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,16
Dersin AKTS Kredisi 3