Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikrobilgisayarlı Sistem Tasarımı | EBO 302 | 6 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Uzman Ahmet Karaca |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mikroişlemci ve mikrodenetleyici kavramlarını açıklamak, Mikrodenetleyici mimarileri ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Mikrodenetleyici mimarileri arasındaki farklar, kullanım alanları, geliştirme araçları avantaj ve dezavantajları açıklamak, Mikrodenetleyici geliştirme ortamı tanıtımı, proje oluşturma ve assembly dili ile kod yazma, program derleme, benzetime tabi tutma olgularını öğretmek, Program geliştirme ve sistem benzetimi basamaklarında ortaya çıkan hataları bulma ve düzeltme becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Mikroişlemci ve mikrodenetleyici kavramları, 4-bit, 8-bit, 32-bit mikrodenetleyiciler, mikrodenetleyiciler için geliştirme ortamları ve dilleri, mikrodenetleyici üreticileri, teknolojik eğilimler ve gelişmeler. Mikrodenetleyici mimarileri (Harvard-Von Neuman, RISC, CISC, DSP vb.). Mikrodenetleyici geliştirme ortamı tanıtımı, proje oluşturma ve assembly dili ile kod yazma, program derleme, benzetime tabi tutma. Sistemi bir benzetim ortamında çizme, sistemin program kodunu yükleme, sistemi benzetime tabi tutma. Program geliştirme ve sistem benzetimi basamaklarında ortaya çıkan hataları bulma ve düzeltme, analiz yöntemleri, durak noktaları (breakpoint), adım adım çalıştırma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici ile mikroişlemci arasındaki farkları sayar. | Anlatım, | |
2 | Mikrodenetleyicilerde kullanılan hafıza mimarileri açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Mikrodenetleyicilerin kullanım alanlarına örnekler verir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
4 | 8051 mikrodetleyicisinin komut setini kullanır. | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | 8051 Assembly dilini kullanarak uygulama geliştirir. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, | |
6 | Çeşitli proje geliştirme araçlarını kullanarak mikrodenetleyicilere yönelik proje tasarımı yapar. | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Gözlem, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodenetleyiciler Genel Bakış | |
2 | 8051 Mikrodenetleyicisine Giriş | |
3 | 8051in Bellek Organizasyonu | |
4 | Adresleme Modları | |
5 | Komut Kümesi | |
6 | Zamanlayıcı/Sayıcılar | |
7 | Seri Port İşlemleri | |
8 | Kesmeler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Geliştirme Ortam ve Yazılımlarının Tanıtılması | |
11 | Assembly Tabanlı Uygulama Geliştirme | |
12 | Assembly Tabanlı Uygulama Geliştirme | |
13 | C tabanlı Uygulama Geliştirme | |
14 | C tabanlı Uygulama Geliştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Özcerit A.T., Çakıroğlu M., Bayılmış, C., 8051 Mikrodenetleyici Uygulamaları, Papatya Yayınevi, Ekim 2005, ISBN: 9756797649 |
Ders Kaynakları | [2] Ekiz Hüseyin; Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyiciler Ders Notları, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici ile mikroişlemci arasındaki farkları sayar. | ||||||||||
2 | Mikrodenetleyicilerde kullanılan hafıza mimarileri açıklar. | ||||||||||
3 | Mikrodenetleyicilerin kullanım alanlarına örnekler verir. | ||||||||||
4 | 8051 mikrodetleyicisinin komut setini kullanır. | ||||||||||
5 | 8051 Assembly dilini kullanarak uygulama geliştirir. | ||||||||||
6 | Çeşitli proje geliştirme araçlarını kullanarak mikrodenetleyicilere yönelik proje tasarımı yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |