Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşaret ve Sistemler | ELE 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İHSAN PEHLİVAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sürekli ve ayrık zaman işaret ve sistem kavramlarını, özelliklerini ve analiz yöntemlerine ilişkin yeterlilikler kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | İşaret ve sistem türlerini, özelliklerini, parametrelerini ve analiz yöntemlerini kavratmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sürekli ve ayrık zaman işaretlerini, bunlara ilişkin kavramları ve özellikleri değerlendirir ve bunları uygulamalarda kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Laplace dönüşümlerini etkin bir şekilde işaret/sistem analizinde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | z-dönüşümlerini etkin bir şekilde işaret/sistem analizinde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Fourier dönüşümlerini etkin bir şekilde işaret/sistem analizinde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İşaret ve sistemleri çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşaretlerin değerleri, özellikleri ve sınıflandırılması | |
2 | Sürekli ve ayrık zamanlı işaret çeşitleri | |
3 | Sistemler, özellikleri ve sınıflandırılması | |
4 | Doğrusal zamanla değişmeyen sistemlerin türleri, özellikleri ve matematiksel denklemlerle gösterimleri | |
5 | Örnekleme, sürekli ve ayrık zamanda konvolüsyon | |
6 | Laplace dönüşümü, özellikleri ve uygulamaları | |
7 | Ters Laplace dönüşümü, özellikleri ve uygulamaları | |
8 | z-dönüşümü, özellikleri ve uygulamaları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Ters z-dönüşümü, özellikleri ve uygulamaları | |
11 | Sürekli zamanda Foruier serileri, dönüşümü ve analizleri | |
12 | Ayrık zamanda Foruier serileri, dönüşümü ve analizleri | |
13 | İşaret ve sistemlerin frekans analizleri | |
14 | Durum uzayı kavramları, gösterimleri ve çözümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] H.P. Hsu (Çev. Veysel Silindir/ Erkan Afacan/ M. Timur Aydemir/ Hasan Dağ ) Sinyaller ve Sistemler / Schaum´s Outlines, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, 2002 [2] M.H. Hayes (Çev. Erhan Akın ) Sayısal İşaret İşleme / Schaum´s Outlines, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sürekli ve ayrık zaman işaretlerini, bunlara ilişkin kavramları ve özellikleri değerlendirir ve bunları uygulamalarda kullanır. | ||||||||||
2 | Laplace dönüşümlerini etkin bir şekilde işaret/sistem analizinde kullanır. | ||||||||||
3 | z-dönüşümlerini etkin bir şekilde işaret/sistem analizinde kullanır. | ||||||||||
4 | Fourier dönüşümlerini etkin bir şekilde işaret/sistem analizinde kullanır. | ||||||||||
5 | İşaret ve sistemleri çözümler. | ||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |