Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Yabancı Dil | EBO 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Temel İngilizce dil bilgisi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin branşlarıyla ilgili İngilizce mesleki metinleri doğru olarak anlama, Türkçeye çevirme ve dil bilgisi açısından tahlil etme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Yabancı dilde yazılmış mesleğiyle ilgili orta ve ileri seviyedeki örnek akademik metinlerin amaçlar doğrultusunda incelenmesini kapsamaktadır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yabancı dilde yazılmış mesleğiyle ilgili orta ve ileri seviyedeki akademik metinleri anlar | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
2 | Cümle yapılarını tahlil edebilir | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Bu tür metinleri ana dile çevirebilir | Gözlem, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
4 | Konuyla ilgili sorulara yabancı dilde karşılık verebilir | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki yabancı dil öğrenme ve çalışma teknikleri | |
2 | İngilizce mesleki metinleri okuma, anlama ve çevirme teknikleri | |
3 | Cümle yapıları. Örnek metin incelemesi (Characteristics of computers) | |
4 | Sıfat ve isim cümlecikleri. Örnek metin incelemesi ve alıştırma çözümü | |
5 | Edilgen/ettirgen cümleler. Örnek metin incelemesi (Computer Capabilities and limitations) | |
6 | Bağlaçlar. Örnek metin incelemesi ve alıştırma çözümü | |
7 | Akademik yayınlarda kullanılan zamanlar/kalıplar. Örnek metin incelemesi (Hardware and software) | |
8 | Sebep-sonuç yapıları, Örnek metin incelemesi ve alıştırma çözümü | |
9 | Akademik terimler . Örnek metin incelemesi (Central Processing Unit, CPU) | |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | Dört işlem, formüller ve sayılar. Örnek metin incelemesi ve alıştırma çözümü | |
12 | Bilgisayar ekipmanları, Elektrik- elektronik devre elemanları. Örnek metin incelemesi (Tapes and tape drives) | |
13 | Geometrik şekiller, hareket ve yön terimleri. Örnek metin incelemesi ve alıştırma çözümü | |
14 | Bilgisayar ve elektriksel parametrelerin/birimlerin ifade edilmesi. Örnek metin incelemesi ve alıştırma çözümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | S. Köksal, ders notu (Basılmamış) |
Ders Kaynakları | Norma D. Mullen, P.Charles Brown, English for Computer Science, Oxford University Press; 2Rev Ed edition (September 17, 1987) Carol Miller/ Pamela Edis, Our Book, Academic Readings for University Prep. School Students, Literatür Yayınları, 2006 Readers at Work ı, II, ODTU yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yabancı dilde yazılmış mesleğiyle ilgili orta ve ileri seviyedeki akademik metinleri anlar | ||||||||||
2 | Cümle yapılarını tahlil edebilir | ||||||||||
3 | Bu tür metinleri ana dile çevirebilir | ||||||||||
4 | Konuyla ilgili sorulara yabancı dilde karşılık verebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |