Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma ve Rapor Yazma Teknikleri | TEF 221 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Öğretim Üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilim, Bilgi, Bilim felsefesi kavramlarını; tanıtmak, Bilimsel araştırma yöntemleri ve çeşitlerini öğretmek, Kaynak tarama, veri toplama ve analiz etme becerilerini geliştirmek, Bilimsel araştırmaların sonuçlarını; rapora dönüştürmeyi kavratmak, Akademik yazım kuraları; çerçevesinde; lisans seviyesinde yıl içi projesi ve bitirme projesi tasarlayabilme ve bunu raporlayabilme becerisini kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bilgi ve bilim kavramı;, Bilimsel araştırmaların amaçları ve çeşitleri, araştırma yöntemleri, araştırmaların planlanması, Veri toplama ve veri analizi, Anket tekniği, Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
3 | Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Bilimsel araştırma sürecinde plan oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
5 | Anket tekniğini veri toplamada etkin olarak geliştirir | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Bilgi kavramları, Bilimin amaçları | [1] Sayfa 3-19 |
2 | Bilimsel araştırmaların amaçları ve çeşitleri [1] Sayfa 23-29 | [1] Sayfa 23-29 |
3 | Araştırmaların planlanması | [1] Sayfa 53- 55 |
4 | Araştırmaların planlanması | [1] Sayfa 55-68 |
5 | Araştırma yöntemleri | [1] Sayfa 69-76 |
6 | Veri çeşitleri ve Veri kaynakları | [1] Sayfa 81- 92 |
7 | Veri toplama yöntemleri | [1] Sayfa 93-96 |
8 | Anket ve anket tekniği | [1] Sayfa 97-116 |
9 | Verilerin düzenlenmesi ve veri analizi | [1] Sayfa 149-183 |
10 | ARA SINAV | |
11 | Tezin planlanması | [1] Sayfa 245-248 |
12 | Rapor yazma | [1] Sayfa 249-255 |
13 | Rapor yazma | [1] Sayfa 249-255 |
14 | Kaynak gösterme | [1] Sayfa 258 271 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Rauf Arıkan; Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi [2] Hamza AL; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık |
Ders Kaynakları | [3] Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar | ||||||||||
2 | Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder | ||||||||||
3 | Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler | ||||||||||
4 | Bilimsel araştırma sürecinde plan oluşturur | ||||||||||
5 | Anket tekniğini veri toplamada etkin olarak geliştirir | ||||||||||
6 | Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) | ||||||||||
7 | Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |