Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Araştırma ve Rapor Yazma Teknikleri TEF 221 3 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Öğretim Üyeleri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bilim, Bilgi, Bilim felsefesi kavramlarını; tanıtmak, Bilimsel araştırma yöntemleri ve çeşitlerini öğretmek, Kaynak tarama, veri toplama ve analiz etme becerilerini geliştirmek, Bilimsel araştırmaların sonuçlarını; rapora dönüştürmeyi kavratmak, Akademik yazım kuraları; çerçevesinde; lisans seviyesinde yıl içi projesi ve bitirme projesi tasarlayabilme ve bunu raporlayabilme becerisini kazandırmak
Dersin İçeriği Bilgi ve bilim kavramı;, Bilimsel araştırmaların amaçları ve çeşitleri,
araştırma yöntemleri, araştırmaların planlanması, Veri toplama ve veri analizi, Anket tekniği, Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun,
3 Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler Anlatım, Soru-Cevap,
4 Bilimsel araştırma sürecinde plan oluşturur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
5 Anket tekniğini veri toplamada etkin olarak geliştirir Anlatım, Tartışma,
6 Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) Anlatım, Beyin Fırtınası,
7 Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim ve Bilgi kavramları, Bilimin amaçları [1] Sayfa 3-19
2 Bilimsel araştırmaların amaçları ve çeşitleri [1] Sayfa 23-29 [1] Sayfa 23-29
3 Araştırmaların planlanması [1] Sayfa 53- 55
4 Araştırmaların planlanması [1] Sayfa 55-68
5 Araştırma yöntemleri [1] Sayfa 69-76
6 Veri çeşitleri ve Veri kaynakları [1] Sayfa 81- 92
7 Veri toplama yöntemleri [1] Sayfa 93-96
8 Anket ve anket tekniği [1] Sayfa 97-116
9 Verilerin düzenlenmesi ve veri analizi [1] Sayfa 149-183
10 ARA SINAV
11 Tezin planlanması [1] Sayfa 245-248
12 Rapor yazma [1] Sayfa 249-255
13 Rapor yazma [1] Sayfa 249-255
14 Kaynak gösterme [1] Sayfa 258 271
Kaynaklar
Ders Notu [1] Rauf Arıkan; Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi
[2] Hamza AL; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık
Ders Kaynakları [3] Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar
2 Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder
3 Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler
4 Bilimsel araştırma sürecinde plan oluşturur
5 Anket tekniğini veri toplamada etkin olarak geliştirir
6 Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.)
7 Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 4 4
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,48
Dersin AKTS Kredisi 2