Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği | TEF 102 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri İş kazalarına ve meslek hastalıklarına karşı bilgilendirmek, ilk yardım ve güvenlik önlemlerinin alınmasını kavratmak. |
Dersin İçeriği | İşçi sağlığı ve iş güvenliği hakkında gerekli olan bilgi ve becerilerin öğrencilere öğretilmesi. Bunun yanı sıra sosyal güvenlik yasası ve iş mahkemelerinin ne işe yaradığı hakkında gerekli bilgilerin verilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Kaza oluşumu ve çeşitlerini adlandırır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Meslek Hastalıkları ve korunma yollarının tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Ergonomiyi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) uyarlar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliğinin tanınması ve önlem alınma yollarını ifade eder | Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İş güvenliğinde Koruyucuların (Makina ve Kişisel Koruyucular) tanımlanması ve kullanılmasının gereğini açıklar | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | İlkyardım kurallarının tanımlayarak uygulamanın nasıl yapılacağını gösterir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
8 | İlkyardım kurallarının tanımlayarak uygulamanın nasıl yapılacağını gösterir | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
9 | Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemlerini belirler | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
10 | İş Hukuku ve yönetmeliklerini kendi cümleleriyle ifade eder | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | İş Güvenliği Soruşturmasının nasıl yapıldığını ifade eder | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesi | [1] Sayfa 97-102 |
2 | Kaza oluşumu ve çeşitleri | [1] Sayfa 103-129 |
3 | Meslek Hastalıkları ve korunma yolları | [1] Sayfa 131-144 |
4 | Ergonomi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) | [1] Sayfa 1-50 |
5 | Ergonomi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) | [1] Sayfa 51-96 |
6 | Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliği | [1] Sayfa 145-165 |
7 | Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliği | [1] Sayfa 166-185 |
8 | İş güvenliğinde Koruyucular (Makine ve Kişisel Koruyucular) | [1] Sayfa 188-195 |
9 | İlkyardım kuralları | [1] Sayfa 213-220 |
10 | İlkyardım kuralları | [1] Sayfa 221-234 |
11 | ARA SINAV | |
12 | Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemleri | [1] Sayfa 197-211 |
13 | İş Hukuku ve yönetmelikleri | [1] Sayfa257-334 |
14 | İş Güvenliği Soruşturması | [1] Sayfa 120-125 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.İş Güvenliği, Ercüment DİZDAR, ABP Yayınevi 2.İş Güvenliği, Necdet AKYÜZ |
Ders Kaynakları | İş Güvenliği ve Risk Değerlendirme Uygulamaları,M.Ergül |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesini tanımlar | ||||||||||
2 | Kaza oluşumu ve çeşitlerini adlandırır | ||||||||||
3 | Meslek Hastalıkları ve korunma yollarının tanımlar | ||||||||||
4 | Ergonomiyi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) uyarlar | ||||||||||
5 | Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliğinin tanınması ve önlem alınma yollarını ifade eder | ||||||||||
6 | İş güvenliğinde Koruyucuların (Makina ve Kişisel Koruyucular) tanımlanması ve kullanılmasının gereğini açıklar | ||||||||||
7 | İlkyardım kurallarının tanımlayarak uygulamanın nasıl yapılacağını gösterir | ||||||||||
8 | İlkyardım kurallarının tanımlayarak uygulamanın nasıl yapılacağını gösterir | ||||||||||
9 | Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemlerini belirler | ||||||||||
10 | İş Hukuku ve yönetmeliklerini kendi cümleleriyle ifade eder | ||||||||||
11 | İş Güvenliği Soruşturmasının nasıl yapıldığını ifade eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |