Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektronik Teknolojisine Giriş | EBO 125 | 1 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Akif Akgül, Arş.Gör. Sezgin Kaçar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrenenlere; elektriksel büyüklükler, temel elektrik kanunları, ölçme kavramları, ölçü aletlerinin yapıları, ölçme alanlarının genişletilmesi, kullanım alanları ve bağlantı şekilleri, elektrik/elektronik devre elemanları, baskı devre tasarlama ve çıkarma, lehimleme tekniklerine ilişkin olarak bilgi, beceri ve anlayış kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | 1. Temel elektriksel kavramlar; akım, gerilim, güç, enerji, iş, elektrik alanı, temel elektrik kanunları; Ohm kanunu, Kirchhoff kanunları. 2. Elektrik/elektronik devre elemanları; direnç, kondansatör, bobin, transistor, diyot, zener diyot, transformatör, sigorta, led. 3. Anolog ve dijital ampermetre, voltmetre, ohmmetre ve osilaskop yapıları, çalışma prensipleri ve kullanımı; akım, gerilim, direnç, dB, frekans, periyot, faz farkı, endüktans, kapasite, güç, beta akım kazancı ölçümü ve yarı iletken elemanların kontrolü. 4. Sinyal üreteçleri; kullanımı, sinüs, kare, üçgen, testere dişi sinyaller, frekans ayarı, genlik ayarı. 5. Elektrik/elektronik devre elemanları testleri; direnç, diyot, kondansatör, led, transistor, bobin, sigorta, zener diyot, transformatör, lamba, kablo, elektrik anahtar testleri. 6. Elektronik devre şeması okuma, seri, paralel, seri-paralel ve karışık, direnç, bobin ve kondansatör devreleri, doğrultma devreleri, pasif filtre ve regülatör devre uygulamaları, baskı devre çizimi, alt ve üst görünüş çıkarma, baskı devrenin plakete aktarılması yöntemleri, plaketin delinmesi, havya ve lehim özellikleri, lehim pompası, lehimleme teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel elektriksel kavramları ve elektrik kanunlarını açıklar. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Elektrik/elektronik devre elemanlarını tanımlar. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Ölçü aletlerinin yapısını, çeşitlerini ve kullanımını açıklar. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Farklı ölçü aletlerini çeşitli ölçümlerde kullanır. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
5 | Sinyal üreteçlerini kullanır. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, | |
6 | Elektrik/elektronik devre elemanlarını test eder. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
7 | Temel elektrik/elektronik devreleri kurar. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel elektriksel kavramlar; akım, gerilim, güç, enerji, iş, elektrik alanı | |
2 | Temel elektrik kanunları; Ohm kanunu, Kirchhoff kanunları | |
3 | Elektrik/elektronik devre elemanları; sigorta, direnç, kondansatör | |
4 | Elektrik/elektronik devre elemanları; bobin, transformatör | |
5 | Elektrik/elektronik devre elemanları; , diyot, zener diyot, led | |
6 | Elektrik/elektronik devre elemanları; transistör | |
7 | Anolog ve dijital ampermetre, voltmetre, ohmmetre yapıları, çalışma prensipleri ve kullanımı; akım, gerilim, direnç, dB, endüktans, kapasite, güç, beta akım kazancı ölçümü ve yarı iletken elemanların kontrolü. | |
8 | Osilaskop yapıları, çalışma prensipleri ve kullanımı; frekans, periyot, faz farkı ölçümü | |
9 | Sinyal üreteçleri; kullanımı, sinüs, kare, üçgen, testere dişi sinyaller, frekans ayarı, genlik ayarı | |
10 | Elektrik/elektronik devre elemanları testleri; direnç, diyot, kondansatör, led, transistor, bobin, sigorta, zener diyot, transformatör, lamba, kablo, elektrik anahtar testleri. | |
11 | Elektronik devre şeması okuma, seri, paralel, seri-paralel ve karışık, direnç, bobin ve kondansatör devreleri | |
12 | Doğrultma devreleri, pasif filtre ve regülatör devre uygulamaları | |
13 | Baskı devre çizimi, alt ve üst görünüş çıkarma, baskı devrenin plakete aktarılması yöntemleri, plaketin delinmesi | |
14 | Havya ve lehim özellikleri, lehim pompası, lehimleme teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Boz, Ali Fuat, Temel Elektronik Ders notları" |
Ders Kaynakları | 2] Bayram, Harun. Temel Elektronik, Bursa, 1998 [3] L. Nashelsky and R. Boylestad, Electronics Devices and Circuit Theory, Prentice-Hall,1999. [4] Türköz, Mehmet Sait, Temel Elektronik, Birsen Yayınevi, 1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel elektriksel kavramları ve elektrik kanunlarını açıklar. | ||||||||||
2 | Elektrik/elektronik devre elemanlarını tanımlar. | ||||||||||
3 | Ölçü aletlerinin yapısını, çeşitlerini ve kullanımını açıklar. | ||||||||||
4 | Farklı ölçü aletlerini çeşitli ölçümlerde kullanır. | ||||||||||
5 | Sinyal üreteçlerini kullanır. | ||||||||||
6 | Elektrik/elektronik devre elemanlarını test eder. | ||||||||||
7 | Temel elektrik/elektronik devreleri kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
4. Proje / Tasarım | 5 |
3. Proje / Tasarım | 5 |
2. Proje / Tasarım | 5 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 5 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 4 | 2 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |